English

یمن به حملات اخیر آمریکا و انگلیس واکنش نشان داد

حمله‌های اخیر آمریکا و انگلیس باعث شد، وزارت خارجه یمن با صدور بیانیه‌ای به این کشورها واکنش نشان دهد.

 یمن به حملات اخیر آمریکا و انگلیس واکنش نشان داد
به گزارش خبرگزاری موج

 به نقل از المیادین، وزارت خارجه یمن در بیانیه‌ای حمله‌های آمریکا و انگلیس به صنعا پایتخت این کشور و همچنین استان‌های حجه، صعده، تعز و البیضا را محکوم کرد و این حمله‌ها را خلاف قانون‌های بین‌المللی و میثاق ملل متحد عنوان کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: حمله آمریکا و انگلیس به یمن برای سرپوش‌نهادن مداوم بر جنایت‌های جنگی و نسل‌کشی جمعی در غزه از سوی دشمن صهیونیست به انجام رسید. ما مسیولیت کامل تداوم تهدید دریانوردی و تجارت بین‌المللی را متوجه آمریکا و انگلیس می‌دانیم.

وزارت خارجه یمن تاکید کرد: حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی و انگلیسی در دریای سرخ و دریای عرب نوعی از اشغالگری است و تمامی کشورهای حاشیه دریای سرخ و دریای عرب موظفند با این اشغالگری مبارزه کنند.

 شب گذشته نیز شبکه خبری المیادین از حمله شبانه ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به منطقه‌هایی در شمال‌شرق و جنوب صنعا از جمله منطقه‌های «عطان»، «النهدین» و «الحفا» خبر داد. خبرنگار شبکه خبری المیادین در این‌باره گزارش داد که در ادامه تجاوز نظامی بامدادی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی، منطقه‌های مقبنه و حیفان واقع در غرب و جنوب استان تعز ۱۱ بار از سوی متجاوزان هدف قرار گرفتند. اما در همین رابطه خبرنگار این شبکه اعلام کرد که بیش از ۲۲ نوبت صنعا، پایتخت یمن و استان‌های دیگر هدف حمله‌های ائتلاف آمریکایی- انگلیسی قرار گرفته‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه