English

مصر خواستار آتش بس فوری در غزه شد

وزیر خارجه مصر در کنفرانس خبری مشترک با همتایان اردنی و آمریکایی خود گفت که ارزش خون فلسطینیان کمتر از همتایان خود در جهان نبوده و خواستار آتش بس فوری در غزه هستیم.

مصر خواستار آتش بس فوری در غزه شد

به گزارش خبرگزاری موج، «سامح الشکری» وزیر خارجه مصر شامگاه شنبه گفت کشتارهای تاسف برانگیزی که در غزه شاهدش هستیم غیرقابل توجیه است.

وی که در کنفرانس خبری مشترک با وزرای خارجه آمریکا و اردن صحبت می‌کرد، افزود: «بر ضرورت توافق بر آتش بس فوری و فراگیر در غزه بدون هیچ پیش شرطی تاکید داریم».

وزیر خارجه مصر گفت: «خواستار تلاش برای احیای روند صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینیان در سریع‌ترین زمان ممکن هستیم».

الشکری اضافه کرد: «اسرائیل باید مانع تراشی برای وارد شدن کمک‌های انسانی به غزه را متوقف کند».

وی ادامه داد: «ارزش خون فلسطینیان کمتر از همتایان خود در جهان نبوده و خواستار آتش بس فوری هستیم».

جنایات رژیم صهیونیستی امروز برای بیست و نهمین روز متوالی از حملات تجاوزکارانه به نوار غزه، با حملاتی علیه بیمارستان‌ها، مساجد و منازل مسکونی ادامه یافت؛ اشغالگران مخازن آب، ژنراتورهای برق، ایستگاه‌های انرژی خورشیدی و حتی کشتی ماهیگیران را هم هدف قرار دادند.

وزارت بهداشت غزه با اعلام اینکه جنایات امروز رژیم اشغالگر منجر به شهادت ۲۳۱ فلسطینی دیگر شده، گزارش داد: شمار شهدا در غزه به ۹۴۸۸ نفر رسیده است؛ ۷۰ درصد قربانیان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

وزیر خارجه مصر در ادامه کنفرانس خبری خود گفت: «ما بار دیگر امتناع خود از انحلال آرمان فلسطین به هزینه مردم آن یا کشورهای منطقه تاکید می‌کنیم».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه