English

انتقاد دوباره نماینده مسلمان مجلس آمریکا از بایدن بابت حمایت از اسرائیل

ایلهان عمر، نماینده مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا و چند سیاستمدار دیگر، باز هم از رئیس‌جمهوری آمریکا و رهبری دموکرات‌ها بابت حمایت از رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ با حماس انتقاد کردند.

انتقاد دوباره نماینده مسلمان مجلس آمریکا از بایدن بابت حمایت از اسرائیل

به گزارش خبرگزاری موج، ایلهان عمر ، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا جمعه مقابل کنگره در کنفرانسی مطبوعاتی به تندی از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا انتقاد کرده و در کنار هم‌حزبی‌هایش خواستار آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و فلسطین شد.

ایلهان عمر تاکید کرد که تعداد موشک‌هایی که رژیم صهیونیستی طی ۱۰ روز گذشته بر سر غزه آوار کرده است، بیش از تعداد موشک‌هایی است که آمریکا در کل یک سال در افغانستان استفاده کرده بود.

به گزارش فاکس نیوز، او همچنین گفت: چطور می‌شود که ما رئیس‌جمهوری داریم که درباره آزادی گروگان‌ها حرف می‌زد، درباره خارج کردن شهروندان آمریکایی‌ها از اسرائیل حرف می‌زند، اما نتوانست خودش را وادار کند که بگوید من می‌خواهم برای نجات صدها تن که در غزه گیر افتاده‌اند، کار ‌کنم. مشکل شما چیست؟

این سیاستمدار آمریکایی مسلمان گفت: چطور چنین چیزی ممکن است؟ این یعنی جان آمریکایی‌های خاصی از دیگران مهم‌تر است؟ آیا آمریکایی‌هایی که در غزه هستند، جانشان کمتر از آمریکایی‌های ساکن اسرائیل مهم است؟ چطور است که شما به شهروندان آمریکایی می‌گویید که به جنوب غزه بروند، اما به نتانیاهو نمی‌گویید که جنوب غزه را بمباران نکند چون آمریکایی‌ها آنجا هستند.

ایلهان عمر، کار کردن در کنار دیگر دموکرات‌هایی که تمام مسلمانان را بابت این درگیری سرزنش می‌کنند، «دردآور و ترسناک» توصیف کرد. مشخص نیست که روی سخنان عمر با کدام سیاستمدار بود اما به تازگی «ریچی تورس» نماینده دموکرات آمریکایی به ایلهان عمر و دیگر سیاستمداران حامی فلسطین تاخته و واکنش آنها به حمله هفتم اکتبر حماس علیه سرزمین‌های اشغالی موسوم به طوفان الاقصی را «زننده و سزاوار سرزنش» خوانده بود.  

ایلهان عمر گفت: و حتی یک نفر از رهبری دموکرات‌ها یا هر عضو دیگری در کنگره این حملات را محکوم نکرد. چطور می‌شود که ما در نهادی خدمت کنیم که اعضایی داشته باشد و ما را بابت اینکه خواستار صلح و آتش‌بس شدیم سرزنش کند؟

ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در پانزدهمین روز از جنگ خود علیه غزه به بمباران مناطق مسکونی ادامه داده که منجر به شهادت افراد بی‌گناه بیشتری شده است.

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت بیش از ۴۱۳۷ فلسطینی و مجروح شدن ۱۳۰۰۰ فلسطینی خبر داده و هلال احمر تأیید کرد که هشدار رژیم صهیونیستی را برای تخلیه فوری بیمارستان قدس در منطقه تل الهوا در غزه به منظور آمادگی برای بمباران آن دریافت کرده است. سازمان هلال احمر فلسطین خاطرنشان کرد که بیمارستان قدس که اشغالگران خواستار تخلیه فوری آن شده‌اند، شامل بیش از ۴۰۰ بیمار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه