English

هندوستان خواستار تشکیل کشور مستقل و باثبات فلسطین شد

دولت هند در اولین واکنش رسمی نسبت به جنگ حماس و اسرائیل، خواستار تشکیل دولت مستقل و با ثبات فلسطین بر اساس قوانین بین‌المللی و توافق‌های پیشین شد و این مساله را سیاست همیشگی خود عنوان نمود.

هندوستان خواستار تشکیل کشور مستقل و باثبات فلسطین شد

به گزارش خبرگزاری موج از رسانه ایندیا تودی، «آریندام باغچی»، سخنگوی وزارت امور خارجه هند روز پنجشنبه گفت: هند به حمایت دیرینه خود از ایجاد کشور مستقل و باثبات فلسطین ادامه می دهد.

وی افزود: سیاست هند در این زمینه دیرپا و منسجم بوده است؛ هند همیشه با از سرگیری مذاکرات مستقیم برای ایجاد کشور مستقل و باثبات فلسطین و زندگی در مرزهای امن و به رسمیت شناخته شده و در صلح با اسرائیل موافق بوده و از آن حمایت می کند. من فکر می کنم که این موضع همچنان باقی است.

این نخستین موضع گیری هند درمورد مسئله فلسطین پس از حمله حماس به اسرائیل در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) است.

نارندرا مودی نخست وزیر هند، پیش از این دو بار در حمایت از اسرائیل در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) حملات حماس را محکوم کرده است.

باغچی در نشست خبری امروز (پنجشنبه 20 مهر) در مورد وضعیت بشردوستانه در سرزمین‌های اشغالی، گفت: یک الزام جهانی برای رعایت قوانین بشردوستانه وجود دارد، از سوی دیگر نیز مسئولیت مبارزه با تهدید تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن وجود دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت: اولین پرواز از تل آویو برای بازگرداندن شهروندان هندی با عنوان «عملیات آجی» (Ajay) امروز در هند فرود خواهد آمد.

باغچی گفت: هند از همه شهروندان خود در سرزمین‌های اشغالی درخواست کرده است تا با سفارت این کشور تماس بگیرند تا نام آنها به لیست پروازهای چارتر در حال تنظیم اضافه شود.

در این کنفرانس مطبوعاتی، باغچی در پاسخ به این سوال که آیا هند در قالب تسلیحات به اسرائیل کمک خواهد کرد؟ گفت: در حال حاضر، تمرکز اصلی ما این است که هندی‌ها را از اسرائیل به سلامت بازگردانیم.

باغچی گفت: حدود ۱۸ هزار هندی در سرزمین‌های اشغالی هستند و هند اطلاعاتی درمورد مجروح شدن یکی از شهروندانش در آنجا دریافت کرده است. ما با آنها در تماس هستیم. آنها در بیمارستان هستند و بهبود می یابند، هند تاکنون تلفات جانی در این جنگ نداشته است.

وی افزود: در این میان چهار هندی در غزه و ۱۲ هندی نیز در کرانه باختری هستند.

به گزارش ایندیا تودی، نخستین پرواز از تل آویو به دهلی نو، شاهد بازگشت ۲۳۰ هندی مقیم اسرائیل خواهد بود؛ دولت هند برای نجات هندی‌هایی که در موقعیت جنگی هستند، تلاش می‌کند.

هندی ها به عنوان بخشی از «عملیات آجی» که توسط سوبرامانیام جایشنکار وزیر امور خارجه هند در روز چهارشنبه اعلام شد، به کشور خود بازگردانده می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه