English

پنتاگون در مورد حملات اوکراین به روسیه اظهار بی‌اطلاعی کرد

سخنگوی پنتاگون امروز در واکنش به حمله اوکراین به شش منطقه در خاک روسیه، گفت که ارتش اوکراین به صورت مستقل مسئول حملاتی است که به خاک روسیه انجام می‌دهد.

پنتاگون در مورد حملات اوکراین به روسیه اظهار بی‌اطلاعی کرد

​به گزارش خبرگزاری موج، سخنگوی پنتاگون به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: همان‌طور که از آغاز حمله روسیه به اوکراین گفتیم، اوکراین مسئول عملیات‌های خودش است. پس اگر درباره این حملات سوال دارید، شما را به کی‌یف ارجاع می‌دهم.

مقامات روسیه امروز (چهارشنبه) از حمله شبانه اوکراین به مناطق پسکوف، بریانسک، کالوگا، اورلوف، ریازان و مسکو خبر دادند. وزارت خارجه روسیه هم متذکر شد که با فاصله زیادی که این حملات از مرزهای اوکراین داشتند، انجام آن‌ها بدون کمک کشورهای غربی غیرممکن است. مسکو هشدار داد که این حملات را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

در منطقه پسکوف که با مرز اوکراین بیش از ۶۰۰ کیلومتر و با مرز استونی تنها ۳۲ کیلومتر فاصله دارد، یک آتش بزرگ یک پایگاه هوایی را در نوردید و خبرگزاری تاس از آسیب‌دیدن دست‌کم چهار هواپیمای نظامی باری غول‌پیکر «ایلیوشین ایل-۷۶» خبر دادند.

در صورت استفاده اوکراین از خاک کشورهای ناتو برای حمله به خاک روسیه، تنش‌ها میان مسکو و ناتو به شکلی بی‌سابقه تشدید خواهد شد. این در حالی است که غرب تا امروز حتی در کمک‌های تسلیحاتی خود به اوکراین هم از ارسال تسلیحاتی که توانایی هدف‌گیری اهدافی در خاک روسیه را دارند، خودداری کرده و از تشدید تنش‌ها با روسیه گریزان بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه