English

سخنگوی کاخ سفید:

آمریکا درها را برای مذاکره با کره شمالی باز گذاشته است

سخنگوی کاخ سفید پس از اظهارات اخیر رهبر کره شمالی که سران کشورهای آمریکا، کره جنوبی و ژاپن را "رهبران دسته جنایتکاران " نامید، اعلام کرد آمریکا درهای گفت و گو با کره شمالی را باز گذاشته است.

آمریکا درها را برای مذاکره با کره شمالی باز گذاشته است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از یونهاپ، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در دیدار اخیر خود از فرماندهی نیروی دریایی این کشور، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ، فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن و یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی را متهم کرد که به دنبال سوق دادن شرایط در شبه جزیره کره به سوی جنگ هسته ای هستند.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون گفت: «اخیرا رهبران دسته جنایتکاران آمریکا، کره جنوبی و ژاپن به یکدیگر نزدیک تر شدند و اعلام کردند رزمایش های نظامی مشترک سه جانبه منظمی را برگزار خواهند کرد. »

در واکنش به سخنان رهبر کره شمالی، کارین ژان-پیر دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفت: «قطعا ما بارها گفتیم که خطوط ارتباطی با کره شمالی باز است. ما مطمئنا خواستار باز بودن درهای ارتباطی با کره شمالی هستیم و خواهیم بود. »

انتقادات رهبر کره شمالی از سران کشورهای آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در پی نشست سه جانبه تاریخی آنان در کمپ دیوید که در تاریخ ۱۸ اوت بود منتشر شد. در این نشست سه جانبه ۳ کشور توافق کردند همکاری های سه جانبه را در زمینه های متفاوت از جمله مسائل امنیتی، اقتصادی و تکنولوژی تقویت کنند.

به علاوه این ۳ کشور توافق کردند رزمایش های مشترک نظامی به شکل منظم برگزار کنند و همچنین اطلاعات نظامی درباره پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی را تا پیش از پایان سال جاری میلادی با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

از سوی دیگر سابرینا سینگ معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اشاره به رزمایش ۳ جانبه اخیر ژاپن، کره جنوبی و آمریکا گفت این ۳ کشور به تقویت همکاری دفاعی سه جانبه خود ادامه خواهند داد.

وی افزود ما به صلح و رفاه در منطقه متعهدیم و به همکاری با شرکا و متحدان خود در منطقه ادامه خواهیم داد. به علاوه اقدامات تحریک آمیز کره شمالی را نیز از نزدیک رصد می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه