English

آمریکا و طالبان در قطر با یکدیگر دیدار می‌کنند

مقام‌های آمریکایی با نمایندگانی از وزارتخانه‌های مهم افغانستان در پایتخت قطر دیدار و گفتگو خواهند کرد.

آمریکا و طالبان در قطر با یکدیگر دیدار می‌کنند

به گزارش خبرگزاری موج، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که مقام‌های آمریکایی این هفته با نمایندگان وزارتخانه‌های مهم افغانستان در جریان سفر به دوحه دیدار و در مورد مسائل امنیتی و حقوق زنان گفتگو خواهند کرد.

طبق اعلان وزارت خارجه آمریکا، «توماس وست» نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و «رینا امیری» نماینده ویژه حقوق بشر و زنان افغان از 26 تا 31 ژوئیه به آستانه قزاقستان و دوحه قطر بمنظور دیدار با هیات طالبان سفر خواهند کرد.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته به صدای آمریکا افغانستان گفته بود: «ما همیشه روشن گفته‌ایم اگر طالبان می‌خواهد هر نوع از مشروعیت بین‌المللی را کسب کند که البته از رسیدن به آن بسیار دور است، از آنها انتظار اقدامات مشخصی را داریم».

این مقام آمریکایی درباره اقدامات مشخص جزئیات بیشتری ارائه نکرد اما در گذشته همواره واشنگتن گفته است باید به حقوق بشر به ویژه حقوق زنان و اقلیت‌ها احترام بگذارند.

میلر گفت برخورد طالبان با زنان و دختران موضوع حایز اهمیت است و ما «علیه این دستورها و اقدامات تعصب‌آور در مقابل دختران و زنان، به شدت اعتراض می‌‌کنیم».

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت جامعه بین‌المللی نیز متوجه این اقدامات طالبان است و روابط خود را بر اساس آن با حکومت کابل تعیین می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه