English

لبنان شکایتش از اسراییل را به سازمان ملل و شورای امنیت می‌برد

وزارت خارجه لبنان امروز سه‌شنبه خواستار ارائه شکایت به سازمان ملل و شورای امنیت علیه تحرکات رژیم صهیونیستی در روستای اشغالی «الغجر» شد.

لبنان شکایتش از اسراییل را به سازمان ملل و شورای امنیت می‌برد

به گزارش خبرگزاری موج، وزارت امور خارجه لبنان به هیئت نمایندگی دائم این کشور در سازمان ملل متحد در نیویورک دستور داد تا شکایتی را به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت علیه اشغال کامل بخش شمالی روستای الغجر توسط رژیم صهیونیستی ارائه کند.

در بیانیه وزارت خارجه لبنان در این باره آمده است: این اقدام رژیم اسرائیل یک تخلف آشکار و خطرناک است که به نقض‌ها و تخلفات روزانه و مداوم حاکمیت لبنان و قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت افزوده شده است.

وزارت خارجه لبنان همچنین خواستار محکومیت نقض عمدی حاکمیت لبنان و خروج فوری و بدون قید و شرط رژیم صهیونیستی از تمامی اراضی اشغالی لبنان شده است.

رژیم صهیونیستی در ادامه تعدی به خاک لبنان، در مرز روستای الغجر واقع در جنوب این کشور، سیم خاردار کار گذاشته و بخش شمالی روستا را به طور کامل تحت اشغال خود درآورد و به این ترتیب بخش شمالی این روستا به طور کامل از حاکمیت لبنان خارج شد.

سازمان ملل متحد خط مرزی موسوم به «خط آبی» را در سال ۲۰۰۰ بین لبنان و فلسطین اشغالی ترسیم کرد. این خط بصورت دقیق با مرزهای رسمی همخوانی ندارد و نیروهای رژیم صهیونیستی بارها تلاش کرده‌اند از آن عبور کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه