English

بیش از ۱۸۰۰ تن از عاملان حمله به نهادهای دولتی برزیل بازداشت شدند

پلیس فدرال برزیل اعلام کرد که در مجموع ۱۸۴۳ شرکت‌کننده در تظاهرات ضد دولتی که توسط حامیان ژایر بولسونارو در ۸ ژانویه در برازیلیا برگزار شده بود، بازداشت شده‌اند.

بیش از ۱۸۰۰ تن از عاملان حمله به نهادهای دولتی برزیل بازداشت شدند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این پلیس فدرال گفت: در مجموع ۱۸۴۳ نفر توسط پلیس نظامی منطقه فدرال به آکادمی پلیس ملی برزیل منتقل شده‌اند. همه بازداشت‌شدگان توسط پلیس فدرال شناسایی شده و به جرم تروریسم، توطئه جنایتکارانه، تلاش برای کودتا، تحریک به جنایت و سایر موارد متهم خواهند شد.

پلیس برزیل پس از ۵۷ ساعت کار مداوم و اسقرار حدود ۵۵۰ افسر پلیس گفت که این "بزرگترین عملیات قضایی" در تاریخ این کشور بوده است.

همچنین نظرسنجی موسسه Datafolha نشان می‌دهد که ۹۳ درصد از شهروندان برزیلی حمله حامیان ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری سابق راست افراطی برزیل به نهادهای دولتی در برازیلیا را تحت عنوان "حمله تروریستی" محکوم کردند.

در عین حال، فقط ۳ درصد از آن‌ها از این اتفاق حمایت کردند و ۲ درصد از شهروندان این کشور گفتند که علاقه‌مند به اتفاقات اخیر نیستند و یک درصد هم نظر مشخصی را نسبت به اتفاق پیش‌آمده نداشتند. همچنین، براساس نتایج این نظرسنجی، ۴۶ درصد از برزیلی‌ها گفتند که معترضان باید دستگیر شوند.

این نظر سنجی از میان ۱۲۱۴ شرکت‌کننده بالای ۱۶ سال انجام شد و درصد خطای آن بیشتر از ۳ درصد نبوده است.

بر اساس تصاویر تلویزیونی، حامیان ژایر بولسونارو روز یکشنبه به دادگاه عالی و ساختمان کنگره حمله کردند و کاخ ریاست جمهوری در برازیلیا را محاصره کردند.

رسانه‌های محلی تخمین زدند که حدود ۳۰۰۰ نفر در این تهاجم حضور داشتند. بسیاری از معترضان با نتیجه انتخابات ۳۰ اکتبر که در آن لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، چپگرا و رئیس جمهوری کنونی برزیل، بولسونارو را شکست داد، مخالفت کردند و آن را قبول نداشتند. در همان روز رئیس جمهوری برزیل با اعلام حالت فوق‌العاده، گفت قصد دارد آنهایی را که در چنین اقدامی دست داشته‌اند،‌ مجازات کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه