English

دیوان عالی برزیل به دنبال مسدود شدن برخی حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی

دیوان عالی برزیل به دنبال آشوب‌های شب گذشته در این کشور به دنبال مسدود شدن برخی از حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی است.

دیوان عالی برزیل به دنبال مسدود شدن برخی حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری تاس، خبرگزاری برزیلی «اِستادائو» گزارش داد که "الکساندر دی مورائس" قاضی دیوان عالی به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد آشوب‌ها در شهر برازیلیا درخواست کرده که فیس بوک، اینستاگرام، توئیتر و تیک‌تاک ۱۷ حساب کاربری را مسدود کنند.

دفتر دادستان کل برزیل اعلام کرد: اگر این شبکه‌های اجتماعی چنین درخواستی را برآورده نکنند، با جریمه ۱۰۰ هزار رئالی (۱۹ هزار دلار) در روز جریمه می‌شوند. این اقدام‌ها برای بازگرداندن حاکمیت قانون در کشور ضروری است.

روز یکشنبه، طرفداران ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری سابق برزیل در پایتخت این کشور با پلیس درگیر شده و به کنگره ملی، کاخ ریاست جمهوری و دیوان عالی حمله کردند. بر اساس برآوردهای اولیه، حدود ۵ هزار نفر در این ناآرامی ها دخیل بودند.

نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان از بمب های دودزا و گاز اشک آور استفاده کردند. افسران مجری قانون دوباره کنترل ساختمان هایی را که توسط آشوبگران اشغال شده بود، به دست گرفتند. بیش از ۴۰۰ نفر در این رابطه دستگیر شدند و ممکن است اغتشاشگران تا ۱۲ سال زندان محکوم شوند.

لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا که در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بولسونارو را شکست داد، در اول ژانویه (۱۱ دی) به عنوان رئیس جمهور برزیل روی کار آمد. اختلاف رای بین این دو حدود ۲ میلیون بود.

رهبر سابق شکست خود را نپذیرفت و هواداران بولسونارو به خیابان‌ها و پادگان‌های نیروهای مسلح سرازیر شدند و به دنبال ممانعت از روی کار آمدن لولا داسیلوا بودند.

رئیس جمهور سابق برزیل در اواخر دسامبر ۲۰۲۲ (دی ماه) راهی ایالات متحده شد و اکنون در ایالت فلوریدا مستقر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه