English

گروسی:

ساخت موشک هایپرسونیک توسط ایران سبب تشدید نگرانی‌ها درباره این کشور می‌شود

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی تاکید کرد: ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای این کشور را تشدید می‌کند.

ساخت موشک هایپرسونیک توسط ایران سبب تشدید نگرانی‌ها درباره این کشور می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه مدعی شد اعلام ایران مبنی بر ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای این کشور را تشدید می‌کند. 

وی در مصاحبه‌ای در حاشیه کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی در شرم الشیخ مصر با اذعان به این که کار نهاد بین‌المللی تحت هدایت او مسائل هسته‌ای است، مدعی شد:، اما طبیعتاً هیچ چیز را نمی‌توان مجزا کرد. ما شاهد همه این اعلام‌ها هستیم که نگرانی‌ها و توجه عمومی درباره برنامه هسته‌ای ایران را افزایش می‌دهد. 

گروسی بامداد پنجشنبه هم در گفتگویی کوتاه با خبرگزاری رویترز در حاشیه کنفرانس آب‌وهوایی در مصر، در ادامه ادعا‌های خود علیه جمهوری اسلامی ایران و همراهی با اتهام‌زنی‌های کشور‌های غربی، ادعا کرد که هیأت ایرانی در نشست اخیری که با او در وین داشت، هیچ چیز جدیدی برای ارائه نداشت.

به نوشته رویترز، مدیرکل آژانس اتمی گفت: بر کسی پوشیده نیست که نتوانستیم به نتیجه ملموسی برسیم. فرصتی برای تعامل دوباره جهت ادامه دادن همکاری داریم، ولی این بعد از گزارش‌های من اتفاق خواهد افتاد.

گروسی پیش از این نیز با تکرار ادعای به بن‌بست رسیدن مذاکرات وین، گفته بود به دلیل محدودیت دسترسی بازرسانش به تأسیسات هسته‌ای ایران در ماه‌های اخیر، اطلاعات مهمی را در اختیار ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه