English

کریس مورفی:

امیدوارم با کمک قطر بتوان همه طرف‌ها را به توافق هسته‌ای بازگرداند

سناتور آمریکایی اعلام کرد که امیدوار است با کمک قطر بتوان همه طرف‌ها را به توافق هسته‌ای ایران بازگرداند.

امیدوارم با کمک قطر بتوان همه طرف‌ها را به توافق هسته‌ای بازگرداند

به گزارش خبرگزاری موج، کریس مورفی، سناتور آمریکایی با اشاره به سفر وزیر خارجه قطر به تهران گفت: «امیدوارم با کمک قطر بتوانیم همه طرف‌ها را به توافق هسته‌ای بازگردانیم. ما از نقش قطر برای آوردن ایرانیان به میز مذاکره بسیار سپاسگزاریم.»

الجزیره به نقل از این سناتور آمریکایی نوشت: «ما امیدواریم که گفت‌وگو‌های امنیتی منطقه‌ای داشته باشیم و قطر آماده است تا یک بازیگر اصلی در آن باشد.»

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر روز پنجشنبه به منظور بررسی مسائل منطقه‌ای به کشورمان سفر کرد. او با حضور در محل وزارت امور خارجه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. دو طرف در این دیدار علاوه بر گفت‌وگو درباره مسائل دوجانبه، موضوعات و تحولات مهم منطقه‌ای از جمله افغانستان و یمن را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

کریس مورفی خروج ترامپ از برجام را به عنوان یکی از احمقانه‌ترین و خطرناک‌ترین تصمیمات سیاست خارجی آمریکا در ۵۰ سال اخیر عنوان کرد.

مذاکرات وین برای احیای برجام از اوایل دی ماه مجدداً از سر گرفته شد. طرفین مذاکره کننده قبلاً اعلام کرده بودند که امیدوارند طی چند هفته آینده به توافق دست یابند. هم اکنون نیز دور هشتم مذاکرات در جریان است. مذاکره کنندگان برای مشورت با مقامات به پایتخت های خود بازگشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه