English

داغ و درفش بی اثر مادرید

پوجدمون وارد دانمارک شد

برخلاف آنچه دادستانی اسپانیا اعلام کرده بود کارلس پوجدمون بدون هیچ مشکلی وارد دانمارک شد و پلیس این کشور اقدامی برای بازداشت او نکرد.

پوجدمون وارد دانمارک شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، اگرچه دفتر دادستانی کل اسپانیا امروز اعلام کرده بود که در صورت ورود «کارلس پوجدمون»، رهبر پیشین کاتالونیا به دانمارک وی بازداشت خواهد شد، پوجدمون بدون هیچ مشکلی وارد کپنهاگ شد و از فرودگاه به مقصد موردن نظر خود رفت. به این صورت ادعاهای دادستانی اسپانیا کاملاً بی نتیجه ماند.

خبرنگاران رویترز در فرودگاه شاهد بودند که او ساعت هفت صبح به وقت گرینویچ از گمرک فرودگاه کوپنهاگ عبور کرد و با خودرو فرودگاه را ترک کرد.

مشخص نیست که مقصد او کجا بود اما او قرار است امروز در کنفرانسی حاضر شود.

دادستان کل دانمارک درباره اینکه آیا مقام‌های اسپانیایی حکم بازداشت بین‌المللی علیه او  صادر کردند یا خیر، اظهارنظر نکردند.

پوجدمون اکتبر گذشته به بروکسل گریخت. پیش از آن در ۲۷ اکتبر دولت منطقه‌ای او پس از رفراندومی که مقام‌های اسپانیایی آن را غیر قانونی دانستند، از اسپانیا اعلام استقلال کرد. مادرید همچنین کابینه او را اخراج کرد و حاکمیت مستقیم بر این منطقه تحمیل کرد.

در همین حال آسوشیتدپرس گزارش داد، دفتر دادستانی کل اسپانیا از دادگاه عالی خواسته است تا هشدار بازداشت اروپایی برای بازداشت پوجدمون را تایید کند. هنوز مشخص نیست که قاضی پابلو لارنا با آن موافقت کند یا خیر چون او در دسامبر با این اقدام مخالفت کرده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه