English

ماکرون بر لزوم "برد صلح" در عراق و سوریه برای ممانعت از بازگشت تروریست‌ها شد

رئیس جمهوری فرانسه در سخنانی با تاکید بر لزوم "برد صلح" در عراق و سوریه برای ممانعت از بازگشت تروریست‌ها در پی شکست نظامی داعش، خواهان خلع سلاح تمام شبه نظامیان در عراق شد.

 ماکرون بر لزوم "برد صلح" در عراق و سوریه برای ممانعت از بازگشت تروریست‌ها شد

به گزارش خبرگزاری موج، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، آمانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه  در سخنانی با تاکید بر لزوم "برد صلح" در عراق و سوریه برای ممانعت از بازگشت تروریست‌ها در پی شکست نظامی داعش، خواهان خلع سلاح تمام شبه نظامیان در عراق شد.

در عراق باید اقداماتی انجام شود تا کشور بتواند انتخابات آزادانه‌ای را در ماه مه آتی برگزار کند

رئیس جمهوری فرانسه گفت: این اقدام نیازمند اقدام دیپلماتیک گسترده‌ای است؛ ابتدا در عراق باید اقداماتی انجام شود تا کشور بتواند انتخابات آزادانه‌ای را در ماه مه آتی برگزار کند و زمینه را برای حیدر العبادی، نخست وزیر عراق جهت ایجاد ثبات در کشور فراهم کند.

وی افزود: لازم است ظرف چند ماه آتی عادی‌سازی اوضاع عراق محقق و شبه نظامیان خلع سلاح شوند و دولت عراق که اکنون نیازمند کمک‌ از سوی تمامی نیروهای بین المللی است بتواند برای ثبات اوضاع تلاش کند.

ماکرون ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه طی هفته‌های آتی پیروزی کامل بر تروریست‌های داعش محقق شود، خواهان کمک به عراق و سوریه برای تحقق امنیت فراگیر شد. وی با اشاره به لزوم گفت‌وگو و راهکارهای دیپلماتیک گفت: امنیت در راس اولویت‌ها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه