English

سوئیس برای پایان دادن به بحران کره وارد عمل شد

رئیس جمهور سوئیس اعلام کرد که برای پایان دادن به بحران موجود در شبکه جزیره کره وارد گفت وگو و میانجیگری شود.

سوئیس برای پایان دادن به بحران کره وارد عمل شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز از برن، وی با اشاره به استقرار نیروهای سوئیسی در منطقه ای مرزی مابین کره شمالی و کره جنوبی، یادآور شد که کشورش به همراه سوئد از پیشینه دیرینه ای در زمینه دیپلماسی بی طرفانه و محتاطانه برخوردار هستند. 

رئیس جمهوری سوئیس ضمن هشدار در مورد نشان دادن واکنش بیش از حد، گفت که چین و آمریکا باید مسوولیت شان را برعهده گیرند. 

لوتارد افزود: اعمال تحریم ها برای متقاعد کردن پیونگ یانگ به منظور کنار گذاشتن برنامه های تسلیحاتی اش، حتی با وجود آلام مردم این کشور، تغییر زیادی ایجاد نکرده است.

کره شمالی روز گذشته (یکشنبه) ششمین آزمایش هسته ای اش را انجام داد و سئول در واکنش به آن اعلام کرد که پس از مشاهده نشانه هایی از احتمال آزمایش های بیشتری از طرف پیونگ یانگ، با واشنگتن در مورد استقرار ناوهای هواپیمابر و بمب افکن های راهبردی در شبه جزیره کره گفت و گو کرده است.

در همین حال، رئیس جمهوری سوئیس گفت: تصور می کنم اکنون واقعا زمان مذاکره است. ما برای ارائه نقش مان جهت خدمات دهی به عنوان میانجیگر آماده ایم و به نظر من در هفته های آینده، مسائل زیادی به این بستگی خواهد داشت که آمریکا و چین چه تاثیری بر این بحران داشته باشند؛ از اینروست که تصور می کنم سوئیس و سوئد می توانند نقش پشت پرده ای را ایفا کنند. 

وی یادآور شد که بخشی از این وظیفه، یافتن مکانی مناسب برای تشکیل نشست مقام ها و شاید وزرای خارجه کشورهای درگیری این بحران است.

رویترز در پایان این گزارش اعلام کرد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی بخشی از دوران جوانی اش را در برن سوئیس برای تحصیل با نامی مستعار سپری کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه