English

قطر دامی برای تبعیت عربستان از کاخ سفید

سران وهابی سعودی که همواره از گروه های تروریستی از جمله طالبان حمایت همه جانبه می کنند اینک قطر را هدف اتهامات خود قرار داده اند و این شرایطی است که دونالد ترامپ پیش از این ادعا از ریاض دیدن کرده است.

قطر دامی برای تبعیت عربستان از کاخ سفید

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، مشاری بن مزعل الحربی سرپرست سفارت عربستان در انگلیس اخیرا در یک موضع گیری مغایر با گذشته سیاسی ریاض مدعی شد که کشورش طالبان را یک گروه تروریستی می داند.

او مدعی شده است: قطر رابطه طالبان را با کشورهای جهان و زمینه معامله و همکاری آن ها را با این کشورها فراهم می‌کند. 
در این خصوص خبرگزاری رسمی افغانستان گزارش داد که موضع گیری جدید سیاسی عربستان در قبال گروه طالبان زمانی برجسته می شود که تنش میان عربستان و قطر به دلیل آن چه حمایت این کشور از گروه های تروریستی گفته می شود، بالا گرفته است.

بنابر این گزارش، اما مشاری بن مزعل الحربی در شرایطی ، طالبان را یک گروه تروریستی خطاب می کند که این کشور در گذشته اولین کشوری بود که امارت اسلامی طالبان را به رسمیت شناخت و از این گروه حمایت کرد.

واکنش طالبان: عربستان از کشورهایی بود که ما را به رسمیت شناخت

طالبان نیز به دلیل همین رابطه تاریخی، به سخنان سرپرست سفارت عربستان در کابل واکنش نشان داده است.

طالبان در واکنش به سخنان سرپرست سفارت عربستان در کابل، این کشور را یک کشور برادر و اسلامی خوانده که با بودن اماکن مقدس اسلام در این سرزمین مقدس، مرکز جهان اسلام شمرده می شود.

طالبان با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که عربستان در زمان حاکمیت پیشین این گروه در افغانستان، با طالبان روابط خوبی داشت و یکی از کشورهایی بود که امارت اسلامی را به رسمیت شناخته بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه