English

لوفیگارو:

ترامپ و پوتین در نخستین دیدار بحران ها را بررسی کردند

سرویس بین الملل- روزنامه فرانسوی لوفیگارو در گزارشی از هامبورگ در باره نشست سران گروه بیست نوشت: روسیای جمهور آمریکا و روسیه برای نخستین بار با یکدیگر دیدار کردند.

ترامپ و پوتین در نخستین دیدار بحران ها را بررسی کردند

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از لوفیگارو، ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ برای نخستین بار در پی ورود ترامپ به کاخ سفید با یکدیگر دیدار و گفت وگو کردند.

بنا بر این گزارش، روسای جمهور روسیه و آمریکا در این دیدار پیرامون مسائل مورد علاقه دو طرف و بحران های جاری در عرصه بین الملل و بویژه جنگ در سوریه  و عراق به گفت و گو پرداختند.

لوفیگاور در بخش دیگری از این گزارش نوشت: دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه در شرایطی برگزار شد که اخبار زیادی در بره نقش مسکو در پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح بود و ابعاد گسترده ای پیدا کرده بود.

دیگر رسانه های گزارش دادند که ترامپ در آغاز نشست رسمی دوجانبه با پوتین به خبرنگاران گفت: من و پوتین درباره مسائل مختلفی (در گذشته) بحث کرده ایم و گفت وگوهای خوبی داشته ایم و امروز هم مذاکره می کنیم و این ادامه خواهد یافت .

ترامپ با بیان اینکه 'نگاه ما به اتفاقات بسیار مثبت برای روسیه و آمریکا و همه طرف های ذینفع است'، خطاب به روسیه گفت: بودن با شما مایه افتخار است.

موضوع سوریه و اوکراین محور گفت وگوهای سران آمریکا و روسیه بود

پیشتر سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد که در دیدار رئیس جمهوری این کشور و همتای آمریکایی، مساله سوریه و اوکراین در دستور کار قرار دارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر همزمان با آغاز نشست گروه 20 در هامبورگ، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:‌ در انتظار دیدار با پوتین و طرح موضوعات گوناگون برای گفت و گو هستم.

در همین حال 'ولادیمیر پوتین' رئیس جمهوری روسیه پس از دیدار طولانی روز جمعه با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود در هامبورگ ، گفت که با او درباره مسائل اوکراین ، سوریه ، مبارزه با تروریسم و همچنین امنیت سایبری گفت وگو کرد.

پوتین پس ازپایان دیدار دوساعته با ترامپ افزود: گفت وگویی بسیار طولانی با رئیس جمهوری آمریکا داشتم و مسائل مختلفی مانند اوکراین ، سوریه و سایر مشکلات و برخی مسائل دوجانبه مطرح شد. ما بار دیگر به موضوع های مبارزه با تروریسم و امنیت سایبری نیز بازگشتیم و درباره این مسائل گفت و گو کردیم. 

دیدار روز جمعه اولین دیدار رو در روی رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا بود و با توجه به مطالب مطرح شده در ماه های گذشته در خصوص مداخله روسیه در انتخابات آمریکا ، این دیدار مورد توجه خاص رسانه ها قرار گرفت. همچنین برخی رسانه ها به نقل از مقام های آمریکایی از توافق آمریکا و روسیه در مورد آتش بس در سوریه خبر داده اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه