English

نبرد سنگین بین نظامیان افغان و گروه طالبان در«قندوز»

سرویس بین الملل - نبرد بین نیروهای افغان و گروه طالبان در 21 استان این کشور ادامه دارد و در 2 استان قندوز و هلمند، شدت این درگیری ها به گفته منابع دولتی، تلفاتی سنگین به گروه طالبان وارد کرده است.

نبرد سنگین بین نظامیان افغان و گروه طالبان در«قندوز»

به گزارش خبرگزاری موج، «احمدجاوید سلیم» یکی از سخنگویان نیروی ویژه ارتش افغانستان روز چهارشنبه در صفحه اجتماعی خود نوشت که درگیری شدید بین طالبان و نیروهای ویژه ارتش در مناطق «تلوکه» و «انگورباغ»، واقع در حومه شهر قندوز به کشته و زخمی شدن 15 تن از نیروهای دولتی انجامیده، اما تلفات سنگین تری به نیروهای طرف مقابل وارد شده است.

وی افزود: در این نبرد 58 تن از افراد طالبان کشته و 33 تن از آنان زخمی شدند که در بین آنان شماری از فرماندهان مشهور این گروه و همچنین شماری از اتباع خارجی مشاهده می شوند.

سلیم گفت که قاری «حسن»، فرمانده بخش نیروهای ویژه طالبان، موسوم به «قطعه سرخ»، مولوی «نقیب الله»، فرماندار خودخوانده شهرستان «اشکمش» استان «تخار»، قاری «عبید»، «ملامنصور» و «ملانعیم» از فرماندهان پاکستانی این گروه از جمله کشته شدگان هستند.

در این حال برخی از منابع افغان گفته اند که گروه طالبان به نزدیک شهر قندوز رسیده و درگیری های شدید بین نیروهای افغان و این گروه، همچنان ادامه دارد که اگر نیروهای کمکی به قندوز فرستاده نشوند، احتمال سقوط آن برای سومین بار وجود دارد.

گروه طالبان در دو سال گذشته 2 بار شهر قندوز را به تصرف خود درآورد، اما نظامیان افغان با کمک نیروهای خارجی توانستند این شهر را از آنان پس بگیرند.

«طارق شاه بهرامی» سرپرست وزارت دفاع افغانستان دیروز در یک نشست خبری تائید کرد که جنگ در قندوز شدید است، اما نیروی کمکی و نیروهای ویژه بزودی به این شهر اعزام خواهند شد.

وی، اطمینان داد که قندوز دوباره سقوط نخواهند کرد، اما در عین حال افزود که این استان برای طالبان اهمیت راهبردی دارد به همین دلیل، آنان فشار زیادی بر این استان وارد کرده اند.

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه