English

ترامپ اختیارات بیشتری به ارتش برای حمله به تروریست‌ها داد

کاخ سفید به ارتش آمریکا قدرت و اختیارات بیشتری داده است تا حملات نظامی علیه تروریست های الشباب وابسته به القاعده در خاک سومالی را انجام دهد.

ترامپ اختیارات بیشتری به ارتش برای حمله به تروریست‌ها داد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در افزایش اختیارات ارتش در مقابله با تروریست های الشباب در سومالی، نشانه دیگری از افزایش حضور نظامیان آمریکایی در منطقه به شمار می رود.

جمعه گذشته فرمانده نیروهای آمریکایی در آفریقا تاکید کرد: توانایی بیشتر برای مقابله با تروریست ها منجر به انعطاف بیشتر و هدف قراردادن سریعتر تروریست ها خواهد شد.

گرچه تروریست های الشباب بخش های وسیعی از سرزمین های تصرف شده در سومالی را از دست داده اند ولی همچنان قادر به انجام حملات مرگبار و بمبگذاری های خونین هستند. این گروه سعی دارد تا با بیرون راندن نیروهای پاسدار صلح سازمان ملل، دولت مرکزی سومالی را ساقط کند.

آمریکا پیش از این حضور محدودی در سومالی داشته و تنها اجازه یافته بود تا برای دفاع از نیروهای هم پیمان در سومالی از اقدام نظامی استفاده کند.

2 مقام نظامی آمریکایی تاکید کردند: بخش هایی از سومالی به عنوان مناطق فعال برای اقدامات خصمانه اعلام شده و مقابله با تروریست ها در این مناطق حداقل 180 روز ادامه خواهد داشت. موگادیشو پایتخت سومالی جزء این مناطق نبوده است.

این مجوز صادر شده از سوی ترامپ به نیروهای آمریکایی اجازه خواهد داد تا حتی در صورتی که هدف حمله تروریست های الشباب هم واقع نشده باشند، به تروریست ها حمله کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه