English

اسرائیل ۲ میلیون دلار دیگر از منابع مالی سازمان ملل را کاهش داد

رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب قطعنامه سازمان ملل در مخالفت با ادامه شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین، تصمیم گرفته است تا 2 میلیون دلار دیگر از منابع مالی این سازمان را کاهش دهد.

اسرائیل 2 میلیون دلار دیگر از منابع مالی سازمان ملل را کاهش داد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، اسرائیل که قبلا مخالفت شدید خود را با قطعنامه سازمان ملل علیه شهرک سازی در اراضی اشغالی کرانه باختری و شرق بیت المقدس اعلام کرده و بخشی از منابع مالی اختصاص یافته به این سازمان را کاهش داده بود، روز چهارشنبه نیز تصمیم گرفت تا 2 میلیون دلار دیگر از این منابع مالی را کاهش دهد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل که همزمان وزیر خارجه این رژیم نیز هست، به وزارت خارجه دستور داده است تا منابع مالی سازمان ملل را قطع کرده و از این پول برای کمک به کشورهای در حال توسعه که از اسرائیل در سازمان های بین المللی حمایت می کنند، استفاده کند.

این دومین دستور اسرائیل برای کاهش منابع مالی سازمان ملل در سال 2017 به شمار می رود، در ماه ژانویه نیز اسرائیل 6 میلیون دلار از منابع مالی این سازمان را کاهش داده بود.

در حالی که اسرائیل متعهد شده بود تا در سال 2017 میلادی 11.7 میلیون دلار به سازمان ملل اختصاص دهد ولی بر اساس اعلام وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، تنها 3.7 میلیون دلار به این سازمان اختصاص خواهد داد.

وزارت خارجه اسرائیل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: این تصمیم به خاطر قطعنامه های خصمانه شورای حقوق بشر سازمان ملل اتخاذ شده است.

اوایل ماه جاری نیز دولت ترامپ اعلام کرده بود که در همکاری با شورای حقوق بشر سازمان ملل تجدیدنظر خواهد کرد، آمریکا خواستار تغییر رویکرد سازمان ملل در قبال اسرائیل شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه