English

آغاز نشست نمایندگان دائمی اتحادیه عرب در بحر المیت اردن

نشست شورای اتحادیه عرب در سطح نمایندگان دائمی با هدف آمادگی برای برگزاری نشست وزیران خارجه، امروز در منطقه بحرالمیت اردن آغاز شد.

آغاز نشست نمایندگان دائمی اتحادیه عرب در بحر المیت اردن

به گزارش خبرگزاری موج، نشست نمایندگان دائمی اتحادیه عرب امروز در حالی در منطقه بحر المیت واقع در 55 کیلومتری غرب امان آغاز به کار کرد که نشست وزیران خارجه عرب نیز روز دوشنبه به عنوان مقدمه‌ای برای برگزاری بیست‌و هشتمین دور اجلاس سران(روز چهارشنبه) برگزار خواهد شد.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، «ودادی ولد سیدی هیبه» سفیر موریتانی در مصر و نماینده دائم آن در اتحادیه عرب که کشورش ریاست بیست‌و هفتمین دور اجلاس سران را بر عهده داشت، طی سخنانی در افتتاحیه نشست گفت که برگزاری این نشست در حالی است که منطقه با چالش‌هایی روبروست که تلاش ما برای تحقق خواسته‌های مشروع ملت‌های عربی را می‌طلبد.

وی همچنین از «علی العاید» سفیر اردن در مصر و نماینده دائمی آن در اتحادیه عرب خواست تا ریاست بیست‌و هشتمین دور اجلاس اتحادیه عرب را تحویل بگیرد.

العاید نیز در سخنانی در این نشست با اشاره به چالش‌ها و تهدیداتی که منطقه با آن روبروست بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای خدمت به امت تأکید کرد.

وی همچنین حمایت اردن از قضیه فلسطین و مذاکرات سازش بر اساس راه‌حل دو دولت و تشکیل دولت فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن 1967 به پایتختی قدس را مورد تأکید قرار داد.

شورای اتحادیه عرب در نشست نمایندگان دائمی 30 بند مربوط به مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جهان عرب را بررسی می‌کند.

اردن روز چهارشنبه نیز میزبان نشست سران کشورهای عربی در منطقه بحرالمیت واقع در 55 کیلومتری غرب امان خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه