English

خدمات قطار رجا به مسافران

در این محتوا می‌خواهیم در مورد قطار رجا و خدمات آن اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

خدمات قطار رجا به مسافران
به گزارش خبرگزاری موج

، بسیاری از افراد هستند که در شهری به دور از محل زندگی خود مشغول به کار، تحصیل و فعالیت‌هایی از این قبیل هستند که به صورت هفتگی و یا ماهانه به مسافرت می‌روند. برای این افراد داشتن سفری راحت و مطمئن از اهمیت بالایی برخوردار است. قطار رجا یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین وسیله‌ها جهت مسافرت است که افراد  با تهیه بلیط آن می‌توانند سفری ایمن و به دور از خستگی راه را برای خود رقم بزنند. در این محتوا می‌خواهیم در مورد قطار رجا و خدمات آن اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.

معرفی قطار رجا

قطار رجا یکی از قدیمی‌ترین سرویس‌ها جهت مسافرت‌های بین شهری و بین کشوری بوده است که امکانات و خدمات رفاهی خوبی برای مسافران خود ارائه می‌دهد. شرکت مسافربری رجا از سال 1376 شروع به کار کرده است که تا قبل از آن تمامی خدمات ریلی از طریق راه‌آهن ارائه می‌شد ولی از آن سال به بعد ناوگان حمل مسافر از راه‌آهن جدا شد که شرکت مسافربری و حمل بار رجا یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین شرکت‌ها در این زمینه بوده است.

قطار رجا چه خدمات و امکاناتی دارد؟

مسافرانی که بلیط قطار رجا تهیه می‌کنند، می‌توانند در طول سفر خود از امکانات مختلفی استفاده کنند، از جمله این امکانات موارد زیر را می‌توان برشمرد:

  • امکان سفارش غذاهای مختلف و متنوع
  • ارائه بهترین سرویس‌های خواب با امکانات بالا
  • ارائه انواع تجهیزات بازی و سرگرمی
  • اینترنت رایگان
  • سیستم‌های تصویری با مانیتورهای باکیفیت جهت تماشای فیلم
  • پذیرایی رایگان و به موقع توسط پرسنل قطار
  • استفاده از جعبه کمک‌های اولیه
  • توالت فرنگی
  • توزیع انواع نشریه و کتاب‌های مختلف جهت مطالعه
  • امکان استفاده از حمام در بعضی از قطارها
  • امکان استفاده از مایکروفر در قطارهای کلاس ویژه جهت تهیه غذاهای خانگی

 

تقسیم بندی انواع قطار رجا

یکی دیگر از امکانات موجود در بعضی از قطارهای رجا این است که امکان انتقال خودرو را بین مسیرهای مختلف برای مسافران فراهم می‌کند تا افرادی که می‌خواهند خودرو خود را  به شهر دیگری انتقال دهند، بتوانند به راحتی این کار را انجام دهند.

تقسیم بندی انواع قطار رجا

شرکت مسافربری رجا که در مسیرهای مختلف داخلی و خارجی به ارائه خدمات مسافرتی به مسافران خود می‌پردازد، قطارهای مختلفی را برای جابه‌جایی مسافران و حمل بار در نظر گرفته است که از نظر تقسیم‌بندی به چهار نوع مختلف تقسیم می‌شوند. از جمله:

  • قطار پنج ستاره زندگی
  • قطار گردشگری
  • قطار حومه‌ای
  • قطار بین‌المللی

قطار پنج ستاره زندگی

از قدیمی‌ترین نوع قطار لوکس در کشور است که از اول توسط شرکت رجا به ناوگان ریلی کشور وارد شد. این نوع قطار بسیار شیک است، حدود 300 مسافر ظرفیت دارد، کوپه‌های آن چهارنفره دلباز و مجلل هستند. همچنین  خدمات متنوعی مثل وسایل تفریحی و سرگرمی و سرویس خواب بسیار شیک برای مسافران خود در نظر می‌گیرد.

قطار گردشگری

این نوع قطار رجا، برای توریست‌ها و گردشگران خدمات می‌دهد که تمامی موارد مربوط به گردشگری، مثل مدیریت گروه، طراحی و برنامه‌ریزی برای مسیرهای بهتر، توقف در ایستگاه‌های گردشگری و ... در برنامه‌های خدماتی این نوع قطار گنجانده شده است.

قطار حومه‌ای

این نوع قطار، معمولا شهرهای کوچک را به شهرهای بزرگتر متصل می‌کند و هدف از احداث این نوع قطار این بوده است که مسافران را به رینگ دو و سه خطوط حمل و نقل انتقال دهد. این نوع قطار، فقط توسط شرکت رجا نگهداری می‌شود.

قطار بین‌المللی

قطار بین‌المللی رجا برای سفرهای خارجی در نظر گرفته شده است که خدمات فوق‌العاده‌ای برای مسافران خود در نظر می‌گیرد. مسیر حرکت آن از تهران به سمت ترکیه است. با مسافرت از طریق این نوع قطار می‌توانید علاوه بر سفر راحت و آسوده، در هزینه‌های سفر خود نیز صرفه‌جویی کنید؛ در واقع یک تیر و دو نشان!

انواع قطار رجا با درجه‌های مختلف

 

انواع قطار رجا با درجه‌های مختلف

علاوه بر تقسیم‌بندی بالا می‌توان قطارهای رجا را از نظر ارائه خدمات و درجه‌بندی به چند نوع مختلف تقسیم کرد. قابل ذکر است که بلیط هر کدام از این قطارها از نظر قیمت با هم متفاوت است. از جمله:

  • قطار رجا چهار تخته
  • قطار شش تخته
  • قطار سالنی

قطار رجا چهار تخته

این سرویس از لحاظ قیمت به نسبت قطارهای دیگر گران‌تر است و  بلیط آن نیز به صورت درجه‌بندی در کلاس‌های ویژه، یک، دو و سه به فروش می‌رسد. کلاس ویژه این قطار شامل قطار سبز و سیمرغ می‌شود، کلاس یک شامل بلیط قطار غزال و بلور سبز است، کلاس دو، بلیط قطار لوکس چهار تخته و قطار البرز را شامل می‌شود و کلاس سه، شامل بلیط  قطار خلیج فارس است.

قطار شش تخته

بلیط این نوع قطار رجا، به نسبت چهار تخته ارزان‌تر و امکانات و خدماتی که در آن به مسافر ارائه می‌شود، نیز کمتر است.

قطار سالنی

چیدمان واگن‌های قطار سالنی، به چیدمان داخلی هواپیما و اتوبوس شباهت دارد و هر واگن به صورت یک سالن بزرگ تنظیم شده است. این نوع قطار در دو گروه سه ستاره و چهار ستاره طبقه‌بندی می‌شود که امکانات و خدمات رفاهی مختلفی را به مسافران ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی

این بخش را به بررسی خدمات و امکانات قطارهای رجا اختصاص دادیم، همچنین انواع مختلف این قطارها را معرفی کردیم. مطالعه این مطلب به شما در انتخاب یکی از قطارهای رجا برای مسافرت کمک خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه