English

آیا با خرید چند خانه می­توان پاسپورت ترکیه را گرفت؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که پیرامون خرید ملک در ترکیه و اخذ پاسپورت این کشور مطرح می شود، موضوع اخذ پاسپورت از طریق خرید چند ملک است. اینکه با خرید چند خانه می­توان پاسپورت ترکیه را گرفت یا خیر؟ در مقاله پیش رو ابعاد قانونی این موضوع را براساس جدیدترین مصوبات اداره مهاجرت ترکیه بررسی می­کنیم.

آیا با خرید چند خانه می­توان پاسپورت ترکیه را گرفت؟
به گزارش خبرگزاری موج

، ترکیه مقصد ارزشمندی برای سرمایه گذاری ملکی است و تجربه موفق صدها ایرانی که همه ساله با هدف سرمایه گذاری یا مهاجرت به این کشور سفر می­کنند، این موضوع را تایید می­کند. به علاوه اینکه با سرمایه گذاری ملکی در ترکیه به راحتی می­توان پاسپورت این کشور را گرفت. یکی از رایج ترین سوالاتی که پیرامون خرید ملک در ترکیه و اخذ پاسپورت این کشور مطرح می­شود، موضوع اخذ پاسپورت از طریق خرید چند ملک است. اینکه با خرید چند خانه می­توان پاسپورت ترکیه را گرفت یا خیر؟

پاسخ این سوال نقش مهمی در اقدام به سرمایه گذاری افرادی دارد که می­خواهند از طریق خرید چند ملک شهروندی ترکیه را دریافت کنند یا قبلا در این کشور ملک خریده­اند. اگر شما هم می­خواهید جواب این سوال را بدانید، پیشنهاد می­کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در مقاله پیش رو ابعاد قانونی این موضوع را براساس جدیدترین مصوبات اداره مهاجرت ترکیه بررسی می ­کنیم.

 

خانه

 

نحوه اخذ پاسپورت ترکیه با خرید چند ملک

آیا برای اخذ پاسپورت ترکیه باید فقط یک ملک 400 هزار دلاری بخریم؟ آیا می­توانیم با خرید چند ملک که ارزش کل آنها بالاتر از 400 هزار دلار است، شهروندی ترکیه را دریافت کنیم؟ اگر قبلا در ترکیه یک ملک خریده باشیم و حالا بخواهیم با خرید ملک دوم برای اخذ تابعیت اقدام کنیم، امکان پذیر است؟

اینها رایج­ترین سوالاتی هستند که مردم از شرکت­های سرمایه گذاری و مهاجرتی می­پرسند. اگر بخواهیم در همین ابتدای مطلب و با یک پاسخ کوتاه به همه این سوال­ها پاسخ دهیم، باید بگوییم اگر ارزش مجموع ملک­هایی که خریداری می­کنید حداقل 400 هزار دلار باشد، می­توانید برای اخذ پاسپورت با خرید ملک اقدام کنید. اما اینکه چه تاریخی، از چه فروشنده­ای و به چه شکل این ملک­ها را خریداری کرده باشید، می­تواند در نتیجه نهایی درخواست شما تاثیر داشته باشد. در ادامه به طور مفصل درباره این موارد صحبت می­کنیم.

 

پاسپورت

 

  1. عدم محدودیت زمانی در خرید ملک­ها

اغلب مردم تصور می­کنند که زمان محدودی برای خرید ملک­ها دارند. مثلا تصور می­کنند که باید طی یک سال یا سه سال این ملک­ها را خریداری کنند. در حالی که چنین چیزی درست نیست و شما هیچ محدودیتی در بازه زمانی خرید ملک­ها ندارید!

می­توانید یک ملک را امسال بخرید و در کنار ملکی که قبلا خریداری کرده­اید یا چند سال بعد قصد خرید آن را دارید، با رعایت شرط حداقل مبلغ سرمایه گذاری (400 هزار دلار) برای اخذ پاسپورت ترکیه اقدام کنید. ولی دقت داشته باشید که قوانین شهروندی ترکیه همه ساله دستخوش تغییر و آپدیت­های قانونی می­شود و هیچ بعید نیست که پس از افزایش مبلغ اقامت ملکی ترکیه از 75 هزار دلار به 200 هزار دلار، مبلغ شهروندی ترکیه هم افزایش پیدا کند. بنابراین حتی المقدور سعی کنید در بازه زمانی سریع­تری این اقدام را انجام دهید.

  1. امکان اخذ پاسپورت پس از سرمایه گذاری ملکی برای گرفتن اقامت

همان طور که می­دانید، برای اخذ اقامت ملکی قابل تمدید ترکیه باید حداقل مبلغ سرمایه گذاری شما 200 هزار دلار باشد. فرض می­کنیم در حال حاضر بودجه شما کمتر از 400 هزار دلار است و نمی­توانید برای دریافت شهروندی ترکیه اقدام کنید، اما می­خواهید علی الحساب اقامت این کشور را بگیرید و در آینده برای این کار اقدام کنید. سوال این است که آیا می­توانید در آینده با خرید یک ملک 200 هزار دلاری دیگر پاسپورت ترکیه را بگیرید؟

پاسخ مثبت است. شما می­توانید هر زمان که امکان خرید ملک دوم را پیدا کردید، برای اخذ تابعیت ترکیه اقدام کنید. اما در این مورد چند نکته مهم وجود دارد:

  • اگر شخصی قبل از تاریخ 1/2/2023 در ترکیه خانه­ای خریداری کرده و سند ملک به نام او ثبت شده باشد، چنانچه پس از این تاریخ خانه­ای را به صورت «قرارداد نوتری» یا قرارداد محضری خریداری کند، نمی­تواند از طریق مجموع این دو ملک برای اخذ پاسپورت اقدام کند. چون براساس آپدیت­های قانونی که از تاریخ 1/2/2023 در قوانین مهاجرتی ترکیه اعمال شده، سند هر دو ملک باید به نام خریدار باشد.

  • اگر شخصی بعد از تاریخ 1/2/2023 در ترکیه خانه­ای خریداری کرده و سند ملک به نام او ثبت شده باشد، می­تواند ملک دوم را با قرارداد محضری یا نوتری خریداری و با مجموع این دو ملک برای دریافت تابعیت ترکیه اقدام کند.

  • براساس آپدیت قانونی که از تاریخ 1/2/2023 اجرا شده است، اگر املاکی که قصد خریداری آنها را دارید، دارای قرارداد محضری هستند و فعلا سند ندارند، همگی باید متعلق به یک سازنده/ شرکت/ شخص باشند و در یک قرارداد نوتری ثبت شوند. یعنی هر ملک نمی­تواند یک قرارداد نوتری مجزا داشته باشد، بلکه باید یک قرارداد نوتری به نام یک فروشنده و یک خریدار تنظیم و مشخصات همه ملک­ها در آن درج شود.

  1. عدم محدودیت در انتخاب محله­ها و مناطق

یکی از مزایای سرمایه گذاری ملکی با هدف دریافت پاسپورت ترکیه، عدم وجود محدودیت در انتخاب محله یا منطقه مورد نظر است. با توجه به اینکه پاسپورت ترکیه به معنای حق شهروندی یا حق خاک در این کشور است، شما می­توانید از هر منطقه یا محله­ای که بازدهی سرمایه گذاری بهتر و لوکیشن ارزنده­تری دارد، ملک­های مورد نظرتان را بخرید.

البته در مورد ملک­هایی که برای اخذ اقامت خریداری می­شوند، قانون مناطق ممنوعه همچنان پابرجاست. یعنی اگر کسی برای گرفتن اقامت ترکیه اقدام به خرید ملک می­کند، باید ملک خود را خارج از مناطق ممنوعه انتخاب کند. ولی اگر همین فرد، مدتی بعد برای خرید ملک دوم و اخذ پاسپورت ترکیه اقدام کند، این بار محدودیتی در انتخاب محله یا منطقه نخواهد داشت.

 

شهروندی ترکیه

 

نکات مهم درخواست شهروندی ترکیه با خرید دو یا چند ملک

در پایان چند نکته مهم وجود دارد که باید درباره اخذ تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک به آنها دقت داشته باشید:

  • برای سرمایه گذاری ملکی و اخذ پاسپورت شما محدودیتی در انتخاب نوع ملک ندارید. یعنی هم می­توانید خانه بخرید، هم ملک تجاری یا اداری. حتی می­توانید چند ملک متنوع را خریداری کنید، ولی مجموع ارزش این املاک باید بیش از 400.000 دلار شود و سند آنها به نام شخص شما ثبت شده باشد.

  • سند همه این املاک باید به نام فرد متقاضی باشد و فقط همان شخص می­تواند برای خودش و سایر اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر 18 سال) درخواست شهروندی نماید.

  • دقت داشته باشید که با سند چند ملک که به نام دو یا چند خانواده است، نمی­توان برای چند خانواده پاسپورت گرفت. هر خانواده یا هر شخص متقاضی باید با یک یا چند سند که به نام خودش ثبت شده و ارزش آن حداقل 400 هزار است، درخواست خود را ثبت کند.

با توجه به پیچیدگی­های قانونی و سخت­گیری­هایی که اخیرا دولت ترکیه پیرامون موضوع اعطای اقامت و پاسپورت اعمال کرده است، پیشنهاد می­کنیم برای اینکه خرید مطمئن­تری داشته باشید حتما از یک تیم مشاوره حرفه­ای و فارسی زبان در این خصوص مشاوره دریافت کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه