English

ماهواره اینترنت رایگان برای کشورهای در حال توسعه به فضا پرتاب شد

شرکت کوئیکا (Quika) اولین ماهواره خدمات اینترنت رایگان برای کشورهای در حال توسعه را به فضا می‌فرستد.

ماهواره اینترنت رایگان برای کشورهای در حال توسعه به فضا پرتاب شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از بیزنس وایر، برنامه‌های فیسبوک برای دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای رایگان احتمالا به مشکل خورده است، اما شرکت دیگری وعده داده است که این امر را محقق کند.

"کوئیکا" که توسط رئیس بخش ماهواره‌ ای "تالیا" تاسیس شده، در سه ماهه دوم سال 2018، خدمات پهنای باند اینترنت رایگان را راه‌اندازی می‌کند.

وعده داده شده است که این خدمات در کشورهای در حال توسعه که در آن نابرابری و فقدان و نقص زیرساخت‌ها(به خصوص در مناطق روستایی) دسترسی به اینترنت متداول را برای اکثر مواقع غیرممکن می‌سازد، سریع و با دسترسی وسیع فراهم شود.

این خدمات ابتدا در افغانستان، عراق و بسیاری از کشورهای آفریقایی راه‌اندازی خواهد شد، اما وعده دسترسی کشورهای بیشتری پس از آن وجود دارد.

استراتژی پشت این دسترسی بدون هزینه پیچیده نیست؛ "کوئیکا" در حال برنامه‌ریزی برای حمایت مالی از طرح رایگان خود از طریق خدمات پرداخت برای شرکت‌ها و ارائه دهندگان اینترنت است. همچنین، در حالی که خدمات رایگان خواهد بود، ممکن است مشتریان برای راه‌اندازی سخت افزارهای مورد نیاز هزینه‌ای پرداخت کنند.

دور از انتظار است که این کار آن طور که تبلیغ می‌شود، اجرایی شود. این موضوع بستگی به این دارد که مشتریان، شرکت‌های کافی که یارانه برای دسترسی آزاد در اختیار قرار می‌دهند، داشته باشند و ظرفیت نیز می‌تواند یک مسئله باشد.

اگر تعداد زیادی از کاربران وجود داشته باشد، ممکن است سرعت پایین بیاید و پرتاب ماهواره‌های اضافی همیشه سریع و آسان نیست. با این حال، اگر این وعده محقق شود، می‌تواند گامی بلند رو به جلو برای دموکراتیزه کردن دسترسی به اینترنت باشد.

گوگل در حال حاضر بالن‌های ارائه دهنده اینترنت آزاد را در برخی مناطق راه‌اندازی کرده است، اما تنها در یک مقیاس آزمایشی محدود است.

طرح "کوئیکا" می‌تواند اینترنت رایگان را در بسیاری از نقاط جهان فراهم کند

"آلن افراسیاب"، بنیانگذار و رئیس "کوئیکا" و مدیر عامل شرکت "Talia" توضیح داد: ما عدم توازن پیشرفت‌های تکنولوژیکی و اقتصادی را در جوامع و مناطق مختلف، رفع خواهیم کرد. کوئیکا کمک خواهد کرد که این شکاف دیجیتالی و اقتصادی از بین برود.

وی افزود: 3.9 میلیارد نفر یعنی حدود 53 درصد از جمعیت جهان هنوز دسترسی به اینترنت ندارند. اکثریت این افراد در مناطق روستایی زندگی می‌کنند و اغلب فقیر هستند. دلیل اصلی افرادی که از اینترنت استفاده نمی‌کنند، نابرابری در درآمد و تحصیلات، همچنین فقدان زیرساخت‌ها، محتوای آنلاین مناسب و خدمات مرتبط با آن، به اضافه هزینه‌های بالای دسترسی و استفاده است.

وی می‌گوید: در حالی که ابتکارات متعددی برای دسترسی جوامع به اینترنت به اجرا گذاشته شده است، شمار قابل توجهی از مردم همچنان دسترسی ندارند. ما امیدواریم با "کوئیکا" سرعت اینترنت را در سراسر دنیا افزایش دهیم و جوامع را به سمت بهتر شدن سوق دهیم.

اینترنت رایگان "کوئیکا" توسط فعالیت‌های تجاری پشتیبانی خواهد شد. این سرویس برای همه افراد و کسب و کارها در دسترس است و در سه ماهه دوم سال 2018 در اکثر کشورهای آفریقا و خاورمیانه و سپس کشورهای در حال توسعه دیگر در دسترس خواهد بود.

ماموریت "کوئیکا" این است که اینترنت را به صورت رایگان برای اتصال مردمی که دسترسی به آن ندارند، فراهم کرده و بر نابرابری‌های دیجیتال غلبه کند تا یک دنیای بهتر برای همه بسازد.

"کوئیکا" با استفاده از پتانسیل بسیار زیاد، جوامع را از مزایای آموزشی، اقتصادی و اجتماعی متفاوتی که امکان اتصال آنلاین برای آنها فراهم می‌کند، برخوردار می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه