English

مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان خبر داد؛

پلمپ ۲۳۰ بنگاه معاملات املاک متخلف در اصفهان/ رسیدگی به ۸۱۰ بنگاه مشاور املاک فاقد پروانه کسب در شهر اصفهان

مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان گفت: تعداد ۲۳۰ بنگاه معاملات املاک متخلف پلمپ شدند.

پلمپ ۲۳۰ بنگاه معاملات املاک متخلف در اصفهان/ رسیدگی به ۸۱۰ بنگاه مشاور املاک فاقد پروانه کسب در شهر اصفهان

قدرت اله نوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، با اشاره به پلمب ۲۳۰ بنگاه معاملات املاک متخلف بیان کرد: در حال حاضر ۸۱۰ بنگاه مشاور املاک که فاقد پروانه فعالیت بودند شناسایی، بر اساس قانون رسیدگی و به آنان اخطار داده شده است.

وی با بیان اینکه پیرو مصوبات هفتمین جلسه شورای عالی مسکن با دستور رئیس جمهور، کارگروه تنظیم بازار املاک و مستغلات استان‌ها تشکیل شد، گفت: این موضوع در استان اصفهان به معاونت مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان واگذار شد. 

نوری با بیان اینکه اولین جلسه کارگروه در استانداری اصفهان تشکیل شده است، گفت: در این جلسه مقرر شد کارگروه در شهرستان ها نیز توسط فرمانداران تشکیل شود و اقدامات لازم جهت ساماندهی مشاوران املاک و کنترل بازار اجاره در سطح شهر اصفهان، شهرهای جدید و سایر شهرهای استان بعمل آید. 

مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان بیان کرد: یکی از اقدامات انجام شده تشکیل گشت مشترک با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، اماکن، صمت و راه و شهرسازی بود که طی هفته های گذشته بازدیدهای متعددی از مشاوران املاک شهر اصفهان انجام و تعداد زیادی از مشاوران املاک متخلف پلمب شدند. 

وی با بیان اینکه اتحادیه مشاوران املاک با همکاری اداره اماکن نسبت به پلمپ مشاوران فاقد پروانه اقدام کردند، گفت: تشکیل کارگروه‌های شهرستانی با جدیت انجام شده و گشت‌های مشترک در این شهرستان‌ها نیز آغاز شده است. 

نوری عنوان کرد: از ابتدای خرداد ماه سالجاری همزمان با فصل جابجایی مستاجران، در استان اصفهان گشت‌های مشترک نظارت بر مشاورین املاک با محوریت اداره‌کل راه و شهرسازی استان تشدید یافت. 

وی افزود: تاکنون تعداد ۱ هزار و ۷۰۰ بازرسی از مشاوران املاک در قالب گشت‌های مشترک، تعزیرات حکومتی، اتحادیه املاک، پلیس اماکن و همکاری سازمان صمت و اتاق اصناف انجام شده که در حال حاضر ۸۱۰ مورد از آنان که فاقد پروانه فعالیت بودند شناسایی، بر اساس قانون رسیدگی و به آنان اخطار داده شده، همچنین تعداد ۲۳۰ بنگاه معاملات املاک متخلف پلمپ شدند. 

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در شهر اصفهان در مجموع بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ مشاور املاک موجود است که تعداد چهار هزار و ۵۹۶ بنگاه دارای پروانه فعالیت معتبر، تعداد ۱ هزار و ۲۰ مشاور املاک در حال اخذ پروانه کسب هستند و بنگاه های فاقد پروانه نیز شناسایی، اخطار و اعمال قانون شده اند. 

مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان اصفهان گفت: کارگروه تنظیم بازار اجاره و مستغلات استان اصفهان تعدادی هلدینگ غیر مجاز که قصد اخلال در بازار املاک و مسکن استان را داشته‌اند شناسایی و پلمپ کرده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه