English

شهردار نجف آباد در گفتگو با خبرگزاری موج خبرداد؛

برپایی خیمه عزایی به گستره شهر نجف آباد در ماه محرم

شهردار نجف آباد از مجموعه اقدامات شهرداری نجف آباد در مهیا نمودن خیمه عزایی به گستره شهر نجف آباد ویژه گرامیداشت شهادت امام حسین(ع) خبر داد.

برپایی خیمه عزایی به گستره شهر نجف آباد در ماه محرم

عبدالرسول امامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، ضمن تسلیت فرا رسیدن موسم عزاداری سید الشهداء گفت: با هدف گرامیداشت ماه محرم، برجسته سازی عناصر و انتقال پیام عاشورا و ایجاد فضای معنوی مناسب در جهت عزاداری سرور و سالار شهیدان مساجد، حسینیه و هیئات مذهبی، تمامی معابر اصلی، خیابان های فرعی، میادین مناطق پنجگانه شهری با نصب بیرق مشکی، پرچم ریسه ای، کتیبه سیاه پوش شد.

امامی با اشاره به "آیین اهتزاز پرچم یاحسین(ع)" ویژه آغاز سیاه پوشی ماه محرم در محوطه پرچم پارک کوهستان، بیان داشت: ترمیم و لکه گیری آسفالت به خصوص در مسیر حرکت دسته های عزاداری حسینیه و هیئت‌ها در دستور کار شهرداری در مناطق مختلف شهری بوده تا زیرساخت برگزاری شایسته مراسم عزاداری و تسهیل رفت و آمد شهروندان صورت پذیرد.

 وی افزود: علاوه بر سیاه‌پوش کردن کلی و فضاسازی شهری گسترده در مناطق پنجگانه، شهرداری با نصب بنرهایی با مضامین ماه محرم بر زیرساخت‌های تبلیغاتی، تسلیت شهادت امام حسین(ع) و تبیین مفاهیم اساسی عاشورای حسینی در نقاط مختلف فضاهای شهری و اماکن عمومی ، چهره شهر را برای اقامه عزای حضرت سیدالشهدا و حضور دسته‌ها و هیئت‌های عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) مهیا کرده است.

این مقام مسئول گفت: همکاری پیشبرنده و تعامل دو سویه با موکب داران فعال و شناخته شده شهر در ساماندهی، برپایی و نظارت مستمر بر حُسن فعالیت آنان و خدمات رسانی در حوزه های ایمنی، تأسیسات، امور ترافیکی و بهداشتی و موارد اجتماعی از دیگر اقدامات ویژه مدیریت شهری نجف آباد بود که امامی ضمن تشریح کلیه خدمات ارائه شده در این حوزه نقش حمایتی و رسیدگی فنی به موکبان عزای سطح شهر را مهم و تأثیرگذار دانست.

امامی در بخش دیگر سخنان خود از تدارک ویژه برنامه های این مناسبت در مناطق پنجگانه خبر داد و گفت: در محرم امسال علاوه بر حسینیه حضرت فاطمه الزهرا(س) و مجموعه فرهنگی سردار شهید حاج احمد کاظمی همایش  بزرگ شیرخوارگان حسینی در مسجد قبا منطقه سه، مسجد امام صادق(ع) منطقه چهار، حسینیه علی اصغر فیروزآباد نیز برگزار خواهد شد.

شهردار نجف آباد از برپایی مراسم عزاداری شهید دشت کربلا در خانه ایثار نجف آباد(خانه شهیدان حجتی) ، قرائت زیارت نامه عاشورا در خانه علم نجف آباد و نمایشگاه کتاب در محل فرهنگسرای خارون و..  به عنوان دیگر برنامه های پیش بینی شده ایام محرم یاد کرد که با محوریت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری نجف آباد و مشارکت دفاتر امام جماعات مناطق مختلف، قرارگاه های فرهنگی، پایگاه های بسیج، هیئات مذهبی و.. برگزار می گردد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه