English

امام جمعه آران و بیدگل:

روز غدیر حلقه وصل نبوت با امامت است

امام جمعه آران و بیدگل بیان داشت:روز غدیر را حلقه وصل نبوت با امامت دانست و گفت: در معرفی کردن عید غدیر خم تا امروزه کوتاهی کرده ایم.

روز غدیر حلقه وصل نبوت با امامت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت السلام ابوالفضل سلیمانی در نشست خبری ضیافت علوی که در صحن حرم مطهر حضرت محمدهلال ابن علی برگزار شد ضمن عرض تبریک دهه ولایت و اهمیت جایگاه غدیر در جمع خبرنگاران و مسئولین گفت: موضوعی که به وسیله آن دوستان دور هم جمع شده اند و بایستی این خبر را نقل کنند موضوعیست که در بین موضوعات اسلام مهم ترین است زیرا بحث ولایت مطرح است غدیر یک روز،یک روز تاریخی نیست بلکه روزیست که در روایات ها با امام عصر(عج)است و اگر مردم به این جمله دقت کنند پی به عظمت این روز می برند.

وی  عظمت این روز را در اکمال دین، اتمام نعمت خدا و اعطاء کردن دین اسلام به عنوان  دین ولایت و مایوس شدن دشمنان دانست.

این مقام مسئول روز غدیر را حلقه وصل نبوت با امامت دانست و افزود؛ در معرفی کردن عید غدیر خم تا امروزه کوتاهی کرده ایم که بایستی روز عید غدیر به بهترین نحو و با ایجاد محتوا با نخبگان جامعه، حوزه های علمیه و روسای دانشگاه ها و تمامی کسانی که در مسائل فرهنگی حضور و فعال هستند به نوجوانان و جوانان آشنا کنیم .

امام جمعه آران و بیدگل خطاب به اصحاب رسانه بیان کرد: اصحاب رسانه بایستی به صورت هنرمندانه واقعه غدیر را برای کودکان و نوجوانان و مردم معرفی کنند،مطمئن باشید که همه دنیا تسلیم ولایت می شوند زیرا غدیر در کلمه نشان دادن انتخاب مسیر اصلح است

سلیمانی در خصوص نظام ولایت و نظام سیاسی اسلام جانشین و حکومت نه به اقوام است نه به ارث و مسائل دیگر بلکه تنها مصلحت و صلاحیت افراد است .

نماینده ولی فقیه  و امام جمعه آران و بیدگل در خطاب به مسئولین و ستاد برگزاری مراسم عید غدیر بیان کرد:بایستی در  روز عید غدیر برگزاری کاروان شادی و مسابقه خطبه غدیر و  هدیه دادن به کودکان، دادن اطعام در دستور کار قرار گیرد .

برگزاری ۱۶۰ ویژه برنامه ایام عید غدیرخم

در بخش دیگری از این مراسم فرماندار ویژه آران و بیدگل علاوه بر اهمیت جایگاه غدیر و اشاره به سخن امام صادق گفت:غدیر برای اهل آسمان شناخته تر و مشهودتر بر اهل زمین است.

علی اکبر رضایی رویکرد برنامه های غدیر  را علنی و آشکار برگزار کردن شادیانه ها در جامعه و کشاندن این سنت پاسداشت غدیر به سطح جامعه عنوان کرد.

فرماندار آران و بیدگل از تدارک ۱۶۰ ویژه برنامه دهه ولایت توسط پایگاه های بسیج، کانون های فرهنگی و آستان مقدس امامزادگان به صورت وسیع و جامع خبر داد و تصریح کرد: برگزاری کاروان های شادی، یادواره شهدای سادات،مسابقه فرهنگی خطبه غدیر، اطعام غدیر در شهرها و روستاها و برگزاری شب شعر از مهمترین برنامه های دهه ولایت و اجرائی تئاتر که توسط اداره ارشاد در شهرستان آران و بیدگل است.

برنامه های فرهنگی کاشان

وی ادامه داد: همانطور که برای حضرت سیدالشهداء (ع) عزاداری ها به صورت علنی  توسط هیئت های مذهبی برگزار می شود، کاروان های شادی و جشن های خیابانی و جشنواره سرود عیدغدیر در سطح جامعه برگزار شود تا مردم خصوصا جوانان با سیره علوی و جایگاه غدیر بیشتر آشنا شوند.

رضایی تصریح کرد: مهم‌ترین پیام واقعه غدیر این است که در نظام سیاسی اسلام انتخاب بر اساس شایستگی‌ها و صلاحیت و مصلحت افراد است و قوم‌گرایی و رابطه‌گرایی معنایی ندارد.

فرماندار آران و بیدگل همچنین از برپایی جشن بزرگ عید غدیر در شهرستان آران و بیدگل خبر داد و گفت: این جشن در دو مسیر مجزا با حضور پرشور و گسترده مردم این شهر برگزار می‌شود.

رضایی با اشاره به مسیر اول برگزاری این مراسم گفت: سرآغاز این مسیر از میدان امام حسن مجتبی (ع) آران و بیدگل آغاز و به طرف حرم محمد هلال ابن علی علیه السلام ختم می‌شود.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به مسیر دوم این برنامه افزود: امامزاده باب المراد علیه السلام آران و بیدگل نقطه شروع مسیر دوم این برنامه است و امامزاده هاشم ابن علی علیه السلام هم این مسیر به پایان می‌رسد.

در ادامه همچنین شهردار آران و بیدگل گفت: عید غدیر چراغی است که تولید جامعه انسانی برافروخته شده که بعد از ختم نبوت تا تاریخ بشریت جاودانه مانده و الگوی مدیریت و حکمرانی عزتمندانه خواهد بود.

محسن صانعی افزود:مدیریت شهری چه در حوزه سیاست گذاری چه بخش اجرا دارای وظایف بسیار معتدداست در بخش عمران در زمینه خدمات شهری فعالیت های توسعه ای بخش های اقتصادی ،مالی و اداری حتی حوزه های بافت های تاریخی و گردشگری متنوع و معتدد که داراست بزرگترین رسالت خودش را می داند در  این بخش های ذکر شده توجه و اهتمام بسیار ویژه به موضوع شهروندی (توجه به شهروندان)دامنه متعدد و وظایف شهری که دارد اگر نتواند دل شهروندان شاد و شهروندانی با روحیه و امیدوار به جامعه،زندگی، انقلاب و اسلام و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تربیت کند کاری انجام نداده و همه آن اقدامات بایستی منتهج شود به این خروجی بسیار مهم و این خروجی حاصل نمیشود جز اینکه مجموعه مدیریت شهری توجه بسیار ویژه داشته باشد به مباحث فرهنگی و اجتماعی.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه