English

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

تداوم آلودگی هوا در استان مرکزی

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: آلاینده های موجود در هوای اراک حداقل تا دو روز آینده تداوم دارد.

تداوم آلودگی هوا در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، علیرضا محرابیان افزود: وضعیت خطرناک هوای اراک و گذشتن از مرز ۵۰۰  ادارات و بانک‌ها را به تعطیلی کشاند.

وی بیان کرد: همچنین در این روز تمام کلاس‌های موسسات و آموزشگاه‌ها تعطیل است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی ادامه داد: بر اساس توافق با کمیسیون هماهنگی بانک‌ها، شعب منتخب طبق اعلام کمیسیون هماهنگی بانک‌ها و بیمه‌ها در این روز به صورت کشیک دایر است.

محرابیان اظهار کرد: از اصناف و مدیران بخش خصوصی درخواست می‌شود به جهت کاهش مواجهه مردم با آلودگی هوا ملاحظات لازم را رعایت و تسهیلات مورد نیاز برای آن دسته از کارکنانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: همچنین خواهشمند است مردم استان مرکزی در مصرف برق و استفاده از سیستم‌های سرمایشی صرفه جویی لازم را داشته باشند و مدیران ادارات و بانک ملزم به قطع کامل سیستم‌های سرمایشی هستند.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان داشت: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان مرکزی، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ صبح امروز (دوشنبه) به عدد ۳۷۰ رسید که بیانگر شاخص کیفیت هوای خطرناک بود.

محرابیان افزود: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک در ساعت ۱۱ صبح امروز (دوشنبه) به ۲۲۴ رسید که بیانگر وضعیت هوای بسیار ناسالم است.

وی ادامه داد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شازند هم در این ساعت به ۱۸۶ رسید که نشان از وضعیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌های سنی است.

رئیس امور آزمایشگاه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی عنوان کرد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای ساوه هم در ساعت ۱۱ امروز (دوشنبه) به ۷۹ رسید که بیانگر وضعیت سالم در این شهر است.

محرابیان گفت: آلاینده مسئول، ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون است.

وی در پایان بیان داشت: اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۲۸ روز و سال گذشته ۱۳۸ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانیده و در سالهای اخیر در دهه گذشته درتابستان مردم استان مرکزی با مشکل آلودگی هوا مواجه بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه