English

چگونه ذهن خود را کنترل کنیم؟

شاید شما فکر کنید که دقیق بودن و منطقی نگاه کردن به توانایی های ذهنی خود برای کنترل ذهن کلیدی است. اما طبق مطالعات انجام شده ثابت شده است که خوش بین بودن نسبت به توانایی ها و استعدادهای خود باعث کنترل بهتر ذهن می شود.

چگونه ذهن خود را کنترل کنیم؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، هنگامی که بر روی ذهن خود کنترل نداشته باشید افکار و احساسات شما به هر سمتی سوق پیدا می کند شاید متوجه این موضوع شوید که در ذهن خود در رابطه با موضوعات مختلف زیاد از حد فکر می کنید و درگیری ذهنی زیادی دارید دائما در رابطه با خود شک دارید احساسات خود را کنترل کنید شما باید بتوانید ذهن خود را کنترل کنید همچنین افکار و احساسات منفی را از آن خارج و تفکرات مثبت را جایگزین کنید.

رایج ترین و مهمترین روش های کنترل ذهن عبارتند از:

1-از تفکرات منفی و حسرت گذشته خوردن دوری کنید:

شاید شما اصطلاح نشخوار ذهنی را شنیده باشید نشخوار ذهنی یعنی فکر کردن عمیق به انچه در گذشته اتفاق افتاده است و حسرت خوردن و تفکرات منفی و ناامید کننده داشتن. برای کنترل و مدیریت ذهن از نشخوار فکری بپرهیزید.

2-به خودتان ایمان داشته باشید:

شما باید به خودتان ایمان و اعتقاد داشته باشید که می توانید شرایط را تغییر بدهید اگر شما باورنداشته باشید که می توانید تغییر کنید پس برای تغییر کردن تلاش زیادی نیز نخواهید کرد پس تفکرات مثبت در رابطه با خودتان را در ذهن خود پرورش دهید.

3-عادت های قدیمی خود را بررسی کنید:

عادت های قدیمی خود را به خاطر داشتن سبک زندگی بهتر و موثر تر کنار بگذارید. ضمیر ناخوداگاه شما که در آن همه عادات شما ثبت می شود منطقه ای است که احساس آشنایی و ایمنی را در شما فراهم می کند شما می توانید هر روز همان کارهای مشابه را انجام دهید و مسیرهای مشابه را طی کنید اما با این کار شما دیگر باید دست از رویاها و بلند پروازی های خود بردارید.

کنترل ذهن

4-نسبت به توانایی های خود خوش بین باشید:

شاید شما فکر کنید که دقیق بودن و منطقی نگاه کردن به توانایی های ذهنی خود برای کنترل ذهن کلیدی است. اما طبق مطالعات انجام شده ثابت شده است که خوش بین بودن نسبت به توانایی ها و استعدادهای خود باعث کنترل بهتر ذهن می شود.

5-دیدگاه خود را تغییر دهید:

آنچه را که می خواهید در ذهن خود کنترل کنید مجدد ارزیابی کنید سعی کنید دیدگاه خود را نسبت به چیزی که در حال کنترل آن در ذهن خود هستید تغییر بدهید.

6-تعمیم بیش از حد را متوقف کنید:

تعمیم بیش از حد به این معنی است که تنها یک تجربه منفی در گذشته را در نظر بگیرید آن را بر روی تجربیات دیگر یا پیش بینی های خود در مورد چگونگی آینده نشان دهید.

کنترل ذهن به قدری مهم است که با قدرت می توان گفت اگر فردی بتواند به خوبی به این مهارت دست پیدا کند و ذهن خود را در دست بگیرد، حتماً موفقیت را از همیشه به خود نزدیک تر خواهید دید. در واقع تسلط بر ذهن ذهن به شما کمک می کند که بتوانید خودتان برای زندگی خود تصمیم بگیرید و مسیرتان را به درستی انتخاب کنید.

;kjvg bik 3

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه