English

امام جمعه موقت اصفهان:

موشک فتاح عزت و امید را در جامعه تزریق کرد

امام جمعه موقت اصفهان گفت:موشک فتاح عزت و امید را در جامعه تزریق کرد و ساخت این موشک بازتاب بسیاری داشت.

موشک فتاح عزت و امید را در جامعه تزریق کرد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حجت‌الاسلام سید احمد محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان گفت: اخبار خوشایند و امیدآفرینی از جمله موشک هایپرسونیک فتاح را شنیدیم که فقط سه کشور جهان این قدرت را در اختیار دارند و ما نیز الان این قدرت را داریم و نباید جمهوری اسلامی ایران را دست کم گرفت.

بسیاری از کشورهای حاشیه ی خلیج فارس دریافته اند ، آمریکا نمی‌تواند امنیت آنها  را تأمین کند و این امنیت با اتحاد و هم پیمان شدن کشورهای این منطقه محقق می شود . 

وی با بیان اینکه سفارش به تقوای الهی اهمیت زیادی دارد، افزود: انسان موجود حساس و دقیقی است و ساحت مادی و معنوی دارد و این دو ساحت در هم تنیده شده و نمی‌شود آن‌ها را از هم جدا کرد.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: انسان موجودی حساس است که اگر لحظه‌ای مراقبت از نفس نداشته باشد و از راهنمایی‌های الهی استفاده نکند، سقوط می‌کند و از مسیر هدایت خارج می‌شود.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن در مورد دو ساحت مادی و معنوی انسان گفت: جایگاه انسان در نظام هستی، خاص است اما از طرفی موجودی کاملاً حیوانی و دارای شهوت است؛ ابعاد منفی انسان در آیات بیان شده که در عین حال که انسان خلیفه الهی است از یک طرف هم حریص آفریده شده است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه حرص در وجود انسان باید وجود داشته باشد، اظهار کرد: ولی حرص باید در کنترل عقل و دین دربیاید.

محمودی با اشاره به اینکه عده‌ای فکر می‌کنند احکام دین انسان را محدود می‌کند، گفت: آزادترین و آزادمنش‌ترین افراد، دین‌دارترین آن‌ها هستند و موحد به معنی آزادمنشی است.

امام جمعه موقت اصفهان در حمایت از صنایع دستی و صنایع خرد، بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز به این موضوع اشاره کردند که صنایع کوچک و متوسط برای قشرهایی از جامعه که سرمایه چندانی ندارند، لازم است.

وی با بیان اینکه صنایع کوچک دستاوردهای بزرگی خواهد داشت، گفت: در صدا و سیما صنایع کوچکی را دیدم که به کارخانه بزرگی تبدیل شده و باید از صنایع کوچک حمایت کنیم و جرأتی که دولت سیزدهم به صنایع کوچک داد، در این عرصه قابل تقدیر است و امید است همه جوانب را در نظر بگیرند.

حجت االاسلام محمودی افزود: باید قوانین به گونه‌ای تنظیم شود که قشر ضعیف جامعه در ایجاد صنایع خرد دچار مشکل نشوند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سی و چهارمین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: تنها شخصی که امام (ره) و آرمان‌ها و اندیشه‌های ایشان را بطور کامل می‌شناسد و بر اساس این آرمان‌ها در جامعه هدایتگری می‌کند و از اهداف امام ذره‌ای عقب نشینی نمی‌کند شخص رهبر معظم انقلاب است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه قوانین اجتماعی باید برای اقشار متوسط و ضعیف جنبه حمایتی داشته گفت: دولت باید با ادامه حمایت از صنایع کوچک همه‌ی اقشار جامعه حتی قشر ضعیف و متوسط را در تولید کشور و برآورده کردن نیاز‌های اجتماعی سهیم کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه