English

برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق با حضور آیت‌الله نوری همدانی در قم

همزمان با سالروز شهادت جانسوز حضرت امام صادق‌(ع) آیین سوگواری روز سه‌شنبه با حضور آیت‌الله حسین نوری همدانی، در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد.

برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق با حضور آیت‌الله نوری همدانی در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، در آیین سوگواری شهادت امام صادق پس از ذکر مصیبت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، یکی از استادان حوزه علمیه قم با اشاره به فرازهایی از وصیت نامه آن حضرت خطاب به فرزند بزرگوارش حضرت امام موسی کاظم‌(ع) اظهار داشت: این وصیت‌نامه به روز است، و امروز و فردا و تا قیامت باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام علی نظری منفرد با این مطلب که وصیت‌نامه آن امام همام کتاب زندگی است خاطرنشان کرد: به تعبیر خود حضرت امام صادق(ع)، اگر به فرازهای این وصیت نامه دقت، و در زندگی به کار گرفته شود، یک شرایط ایده‌آل پیدا خواهیم کرد.

وی در بخشی از سخنان با بیان اینکه امروز شاهد برخی پرده‌دری‌ها در فضای مجازی هستیم گفت: تا یک نقطه ضعفی از کسی می‌بینند، او را مورد هجمه قرار می‌دهند.

استاد حوزه علمیه قم همچنین یادآور شد: طبق فرمایش امام صادق(ع)، ما قبل از آنکه دنبال عیب‌های دیگران باشیم، باید ضعف‌های خود را شناسایی و درصدد رفع آنها اقدام کنیم.

آیین سوگواری شهادت امام صادق با حضور آیت‌الله نوری همدانی در قم برگزار شد

در سالروز شهادت ششمین پیشوای شیعیان جهان و موسس مذهب جعفری، حضرت امام جعفر صادق(ع) شهر مقدس قم یکپارچه در عزا و ماتم است.

امام جعفرصادق(ع) در ۱۷ ربیع‌الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه منوره و در خانه امام محمدباقر(ع) پیشوای پنجم شیعیان دیده به جهان گشود؛ کنیه آن حضرت «ابوعبدالله» و لقبش «صادق» است.

آن حضرت در دوران عمر شریف خویش از مکتب نورانی و آسمانی جدش امام سجاد(ع) پیشوای چهارم شیعیان و پدرش امام محمدباقر(ع) کسب فیض کرد، ایشان پس از شهادت پدر بزرگوارش در ۳۱ سالگی به امامت رسید و با پایه‌ریزی مکتب جعفری موجب بازسازی و زنده نگه داشتن شریعت محمدی(ص) شد.

همه جریان‌ها و حرکت‌های علمی مسلمانان در دوره امامت امام صادق(ع) رونق گرفت و مجالس درس و مناظره‌های علمی دایر و از رونق خاصی برخوردار شد، در همین راستا امام شاگردان بسیاری را برای عرضه افکار خالص اسلام و طرد اندیشه‌های باطل و منحرف تربیت کرد.

دوران امامت ۳۴ ساله ایشان مصادف با اواخر حکومت امویان و اوایل حکومت عباسیان بود که سرانجام این امام بزرگوار در ۶۵ سالگی بر اثر توطئه‌های منصور عباسی در سال ۱۴۸ هجری به شهادت رسید.

مزار شریف امام جعفرصادق(ع) در قبرستان بقیع در مدینه‌النبی قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه