English

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خبر داد:

توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی با محوریت امامزادگان در دستور کار قرار دارد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی با محوریت امامزادگان در دستور کار قرار دارد تا فعالان قرآنی ضمن ترویج و آشنایی با فرهنگ قرآن و اهل بیت به عنوان سفیران قرآنی فعالیت داشته باشند.

توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی با محوریت امامزادگان در دستور کار قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج مرکزی، حجت الاسلام واحدی در آئین افتتاحیه دوره های آموزشی قاریان و  دعاخوانان ممتاز کشور و یازدهمین جلسه تلاوت و استماع قران کریم افزود: از آنجا که امامزادگان واجب التعظیم ۷۲ تن ساروق به لحاظ معنوی ظرفیت میزبانی و جذب فعالیت های قرآنی در عرصه بین الملل را دارد لذا اولین تجمع خاص قرآنیان و فعالان قرآنی در سالجاری در این مکان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در ایام ماه مبارک رمضان محفل نورانی جز خوانی قرآن کریم در استان مرکزی‌ برگزار شد و هر روز بصورت زنده و مستقیم از شبکه قرآن و شبکه استانی آفتاب با محوریت بقاع متبرکه پخش شد.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان مرکزی ادامه داد: این برنامه که هر روز در یکی از روستاهای استان مرکزی برگزار گردید موجب شد تا سمت و سوی فعالیت های قرآنی به سمت بقاع متبرکه و این امامزادگان واجب العظیم سوق داده شود.

واحدی بیان داشت: در هیچ کجای جهان شبیه به این مکان مقدس و شبیه به کربلایی کاظم ساروقی بعنوان معجزه قرآنی وجود ندارد.

وی تأکید کرد: باید ظرفیت و بستر این مکان از لحاظ فیزیکی و عمرانی همچنین از لحاظ برنامه های نرم افزاری فراهم شود تا امامزادگان ۷۲ تن ساروق به پایگاه بین المللی قرآن کریم تبدیل شود و صوت زیبای قرآن کریم از این مکان به گوش جهانیان برسد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اظهار داشت: انتظار می رود قاریان و فعالان قرآنی در هر محفل موضوع معجزه قرن را تبلیغ نمایند تا امامزادگان ۷۲ تن ساروق به مکان رفت و آمد فعالان قرآنی کشور تبدیل شود.

واحدی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته فی ما بین اوقات و شورای عالی قرآن، خاطرنشان ساخت: از آنجا که هر ساله مسابقات بین المللی قرآن کریم در این استان برگزار می شود، انتظار می‌رود زمینه ای برای حضور فعالان قرآنی بین المللی در این بقعه متبرک فراهم‌ شود تا این مکان به مکانی با کارکرد گردشگری زیارتی و قرآنی تبدیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه