English

فرماندار جزیره ابوموسی:

خلیج همیشه فارس پرچم‌دار تمدن و فرهنگ مردمان ایران اسلامی است

فرماندار جزیره ابوموسی گفت: خلیج همیشه فارس همانند یک آکواریوم طبیعی است که همواره پرچمدار تمدن و فرهنگ مردمان ایران اسلامی بوده است.

خلیج همیشه فارس پرچم‌دار تمدن و فرهنگ مردمان ایران اسلامی است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، ادریس قریشی فرماندار جزیره ابوموسی در هفدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در جزیره ابوموسی اظهارداشت: شعر و شاعری همواره جایگاه ویژه‌ای نزد مردم ایران زمین خصوصا در خطه نیلگون خلیج فارس داشته است.

وی افزود: خلیج همیشه فارس همانند یک آکواریوم طبیعی است که همواره پرچمدار تمدن و فرهنگ مردمان ایران اسلامی بوده است و امروز که میزبان اولین جشنواره بین‌المللی محفل خلیج فارس، با حضور شاعرانی از هشت کشور مسلمان، همسایه و همزبان هستیم حامی پیام اقتدار در جنوبی‌ترین نقطه ایران برای جهان هستیم.

فرماندار ابوموسی بیان کرد: انشالله پس از این جشنواره بزرگ و برگزاری آن در منطقه شاهد تکرار این اتفاقات و این قبیل مراسمات در کشور خواهیم بود، دشمنان بدانند که خلیج همیشه فارس خواهد بود و دست درازی به این خطه و بی‌احترامی نسبت به آن فراموش نشدنی است و بی پاسخ نخواهد ماند.

گفتنی است، هفدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در جزیره ابوموسی استان هرمزگان برگزار شد و این جشنواره با حضور علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب کشور، محمدعلی مرادیان مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی، اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و شاعرانی از کشورهای سوریه، تاجیکستان، پاکستان، جمهوری آذربایجان، هند، ازبکستان و افغانستان بر پا شد.

این جشنواره با حضور شاعرانی از کشور های منطقه چون حسن بعیتی(سوریه)، عسگر حکیم اف، مرحمت عالم اوا، شاه منصور و شاه میرزا (تاجیکستان)، سیدسکندر حسینی، محمدکاظم کاظمی (افغانستان)، زامیق محموداف (جمهوری آذربایجان)، سید نقی عباس کیفی (هند) ،جعفر محمد (ازبکستان)، احمد شهریار، سید احمد حسین حسینی و علی کمیل قزلباش (پاکستان) از جمله میهمانان خارجی این دوره از جشنواره ه هستند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه