English

استاندار مازندران:

بهره گیری از طرح های معماری ایرانی و اسلامی در بلندمرتبه سازی مازندران سیاست اصلی ماست

استاندار با بیان این که سیاست اصلی ما بهره گیری از طرح های معماری ایرانی و اسلامی در بلند مرتبه سازی در استان مازندران است، گفت: ایران اسلامی دارای قدمت چندین ساله است و روا نیست در بلند مرتبه سازی ساختمان‌ها به سبک کشورهای غربی ساخته شود.

بهره گیری از طرح های معماری ایرانی و اسلامی در بلندمرتبه سازی مازندران سیاست اصلی ماست

‎به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه موضوع بلند مرتبه سازی یکی از مسائل مهم استان است که با توجه به کمبود زمین می بایست الگویی را در این راستا ایجاد کنیم، اظهار داشت: سیاست اصلی ما بهره گیری از طرح های معماری ایرانی و اسلامی در بلند مرتبه سازی در استان مازندران است.

وی ادامه داد: مهندسین بسیار سرآمدی در استان مازندران فعالیت می‌کنند که باید از اندیشه ناب این افراد در شهرسازی استان نهایت بهره را برد.

استاندار مازندران با بیان این که، سازمان نقشه برداری جایگاه ویژه در توسعه اقتصادی استان دارد، افزود: باید به طور دقیق و کاربردی از ظرفیت این نهاد استفاده کرد.

وی بیان داشت: ایران اسلامی دارای قدمت چندین ساله است و روا نیست در بلند مرتبه سازی ساختمان‌ها به سبک کشورهای غربی ساخته شود.

حسینی پور ابراز داشت: اداره کل راه و شهرسازی مازندران ورود جدی نسبت به معماری ایرانی و اسلامی در بلند مرتبه سازی داشته باشد چراکه این استان دارای تمدن ارزنده ای است و روا نیست که در ساختمان ها اثری از تمدن این دیار نباشد.

وی ادامه داد: طرح بلند مرتبه سازی در شهرستان بابلسر تاکنون 80 درصد تشریفات اداری اش انجام شده است و مقرر شد ظرف یک ماه آینده برای تصویب به شورای برنامه ریزی ارسال گردد .

رئیس شورای برنامه ریزی استان افزود: با توجه به کمبود زمین در مازندران می بایست با تدوین ساز و کارهای اصولی در هفته‌های آینده کارگروه ویژه استانداری و سازمان نقشه‌برداری کشور در ارتباطات با مسائل توسعه ای استان تشکیل شود.

وی اظهار داشت: در انتخاب زمین در نقاط توسعه محور استان مازندران و با توجه به اینکه در حوزه منابع طبیعی اختلافاتی در استان مازندران منشاء بسیاری از دعواهای حقوقی شد، در نقاط دریایی که عقب نشینی آب دریا جغرافیا و موقعیت اسنادی و طرح های اقتصادی استان را دچار تزلزل و بحران می کند لذا اگر نتوانیم با توجه به عقب نشینی آب دریا، اطلس دقیقی را متناسب با 100 سال آینده پیش بینی کنیم، قطعا دچار مشکل خواهیم شد که مقرر شد اطلس سرمایه گذاری استان مازندران طی 3 هفته آینده افتتاح شود.

حسینی پور تصریح کرد: بر اساس گزارشی که پیرامون ده سال گذشته استان مازندران یک مرکز راهبردی در جلسه امروز ارائه دادند متأسفانه مشاهده کردیم اولویت اول استان مازندران بخش کشاورزی است ولی کمترین میزان تسهیلات در این حوزه پرداخت شده است که این مشکل مهم را شناسایی کردیم در صورتی که در نگاه عادی این موضوع قابل مشاهده نبود.

وی ادامه داد: در حوزه نقشه راه توسعه استان این مرکز راهبردی توانست گزارش کاربردی از مقایسه استان مازندران وکشور هلند ارائه دهد به طوری که هلند حدود 17.5 میلیون نفر جمعیت دارد در حالی که مازندران 3.5 میلیون نفر جمعیت دارد در شرایطی که 10 درصد زمین های هلند در اختیار بخش کشاورزی است ولی سالانه 95 میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی انجام می دهد که در مازندران در بهره گیری از این ظرفیت محروم هستیم.

استاندار مازندران گفت: برش سازمانی و سیاست های اجرایی هر سازمانی در شورای برنامه ریزی استان می بایست در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم به سرعت در راستای توسعه بخش کشاورزی و گردشگری و صنعت گام برداریم تا به نوعی در برنامه ریزی سال 1402 رشد قابل توجهی را در استان مازندران شاهد باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه