English

در نشست بررسی زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان در شرق هرمزگان مطرح شد؛

تاکید فرماندار بر کمبودهای درمانی میناب

فرماندار ویژه میناب گفت: میناب به عنوان شهرستانی ارائه خدمات درمانی آن مختص شهرستان های فراتر از خودش هست باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

تاکید فرماندار بر کمبودهای درمانی میناب

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مجید سلحشور فرماندار ویژه میناب در نشست بررسی زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان در شرق هرمزگان به ویژه میناب با حضور رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبودها و نیازهای لازم در حوزه بهداشت و درمان میناب عنوان کرد: میناب تنها شهرستانی است که بیش از 260 نقطه روستایی دارد، از این حیث شباهت خاصی به استان سیستان و بلوچستان دارد.

وی با بیان اینکه جنس همه مشکلات این شهرستان در همه حوزه ها به خصوص بهداشت درمان، جنس روستایی است افزود: اساسا نگاه وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه در تقسیم منابع و امکانات در مناطق روستایی متناسب با وضعیت ما نیست، استاندارد های لازم و تعریف شده نسبت به جمعیت منطقه پاسخگوی نیازها نیستند.

به گفته سلحشور، این مناطق، مناطقی هستند که اکثرا نقاط جمعیتی و روستایی آنان بسیار زیاد است که در این حال شاید جمعیتی که در برخی از مناطق وجود دارد پاسخگوی آن استاندار تعریف شده نمی‌شود.

معاون استاندار هرمزگان عنوان کرد: جنس مشکلات موجود شرق هرمزگان شبیه به استان سیستان و بلوچستان است که علیرغم همه تلاش‌های متولیان امر در دانشگاه علوم پزشکی استان، مشکلاتی مردم این مناطق را بسیار آزار می‌دهد.

وی تصریح کرد: کمبود آمبولانس یک معضل لاینحل و بسیار خطرناک است، بارها برای بیماران ما، شهرستان های اطراف و حتی جنوب کرمان که از مراکز درمانی میناب خدمات دریافت میکنند دچار مشکل شده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

تاثیر و ماندگاری آموزش با روش‌های نوین تدریس/میناب خواستگاه تئاتر درسی کشور

 

سلحشور با اشاره به اینکه میناب به عنوان شهرستانی ارائه خدمات درمانی آن مختص شهرستان های فراتر از خودش هست باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: این نگاه در وزارت بهداشت نهادینه نشده است و میناب فقط در حد همان یک شهرستان دیده می‌شود، در تقسیم منابع و اعتبارات با مشکل مواجه هستیم.

گفتنی است، حسین‌علی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در سفر یک روزه به میناب از بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) و پروژه بیمارستان 160 تخت‌خوابی این شهرستان بازدید کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه