English

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد:

اهل تفاخر در مسیر هدایت قرار نمی‌گیرند

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: کسانی که اهل چشم و هم چشمی و اهل تجمل گرایی باشند رفتارشان همانند قارون است و سرنوشتی همانند قارون خواهند داشت چرا که اهل تفاخر هیچگاه نمی توانند در مسیر هدایت قرار بگیرند.

اهل تفاخر در مسیر هدایت قرار نمی‌گیرند

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد، شب گذشته در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: فروتنی و تواضع از شاخصه‌های انسان مومن است چرا که طبق روایت اگر انسان دچار غرور و کبر شود هلاک خواهد شد.

وی افزود: ورود به بهشت برای متکبران ممنوع است و کسانی می توانند به خداوند نزدیک شوند که اهل تواضع باشند.

فرحزاد تاکید کرد: وقتی ثروت انسان بیشتر و دلبستگی به آن ایجاد شود دیگر انفاق برای صاحب اموال سخت خواهد شد.

کارشناس مذهبی آستان‌مقدس حضرت‌معصومه سلام‌الله علیها یادآور شد: طبق روایات کسانی که اهل بخل هستند و از اموال خود انفاق نمی کنند از رحمت خداوند دور هستند و مورد لعن واقع می شوند.

وی افزود: عده ای فقط به دنبال جمع مال هستند در حالیکه اهل کار خیر نیستند و حتی نمی‌توانند اموال خود را محاسبه نمایند.

فرحزاد در ادامه گفت: امثال قارون که در تاریخ به داشتن اموال کثیر مشهورند، نمونه بارز افرادی است که با انباشت ثروت به دنبال فرار از انفاق و صدقه بود.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان داشت: پول پرستی قارون به جایی رسید که برای نگه داشتن ثروت خود به زنی پول داد که به حضرت موسی علیه‌السلام تهمت بزند.

وی تاکید کرد: انسان بخیل هیچگاه به سمت بهشت نخواهد رفت چرا که افراد بخیل مورد لعن واقع شده اند.

استاد حوزه‌علمیه یادآور شد: سرانجام قارون به جایی رسید که با تمام ثروتش در زمین فرو رفت و خداوند در قرآن کریم در این خصوص می فرماید عاقبت برای متقین است و کسانی می توانند داخل بهشت شوند که اراده بزرگی و برتری در دنیا نداشته باشند.

وی اظهار داشت: کسانی که اهل چشم و هم چشمی و اهل تجمل گرایی باشند رفتارشان همانند قارون است و سرنوشتی همانند قارون خواهند داشت چرا که اهل تفاخر هیچگاه نمی توانند در مسیر هدایت قرار بگیرند.

فرحزاد درادامه گفت: داشتن زیبایی و لباس زیبا هیچ ایرادی ندارد بلکه به رخ کشیدن و تفاخر کاری عبث و غیراخلاقی است.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: عده ای حتی در عبادت خود دچار تکبر می شوند و خود را انسان مومنی به حساب می آورند که اینگونه افراد هم باید دقت کنند اگر ذره ای در خود احساس برتری کنند و نیت خود را آلوده نمایند دچار آسیب خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: طبق روایت یک لحظه شکسته نفسی از عبادت صدهزارسال بالاتر است چرا که عده ای در خلوت خود را بالاترین انسان می دانند و دچار غرور می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه