English

رئیس کل دادگستری مازندران:

احکام قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز کامل اجرا شود

رئیس کل دادگستری مازندران در چهارمین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان با تأکید بر قاطعیت در اجرای احکام قلع و قمع گفت: در زمان اجرای حکم و تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز هیچ تعارفی با کسی نداریم و باید قلع وقمع سازه‌های لاکچری که به صورت غیرمجاز ساخته شدند در اولویت قرار گیرد.

احکام قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز کامل اجرا شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه صیانت و حراست از اراضی ملی و منابع طبیعی نعمتی است که خداوند به ما ارزانی داشته است اظهار داشت: همه ماباید نسبت به مواهب طبیعی اعم از کوه، جنگل، دریا، معادن، رودخانه‌ها و... شکرگزار و امانتدار باشیم و برای حفظ و حراست از آن برای نسل‌های آینده همه توان و علم خود را هزینه کنیم.

وی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز که در سال‌های اخیر با کم‌توجهی ساخته شد، ادامه داد: باید با برنامه‌ریزی، نظارت مستمر و اقدامات پیشگیرانه مانع از هرگونه ساخت و ساز جدید شد.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز نیز با قاطعیت و بی توجه به اینکه متعلق به کدام شخص است تخریب شود و در این زمینه هیچ عذر و بهانه‌ای اعم از نبود امکانات و محکم بودن بنا و نبود بودجه و... پذیرفته نیست.

وی ابراز داشت: در مواردی صورت جلسات اجرای حکم صحت ندارد و در واقع حکمی اجرا نشده و گزارش خلاف واقع است و این موارد جرم است و با جدیت پیگیری می‌شود یا اینکه حکم دارای بخش‌های مختلفی اعم از جزای نقدی، قلع و قمع و اعاده به وضع سابق است و تنها جریمه نقدی وصول می‌شود و مابقی حکم اجرا نمی‌شود که البته ما بی‌تفاوت نیستیم و با این موارد برخورد می‌کنیم.

حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: احکام قضایی باید کامل و قاطعانه و در سریع‌ترین زمان اجرا شود تا هزینه ارتکاب جرم و تعرض به اراضی ملی وکشاورزی آنقدر سنگین باشد که دیگر به سراغش نروند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه