English

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری خبر داد؛

قلع و قمع ۱۰۲ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری/ آزادسازی ۲۵ هکتار زمین

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری از قلع و قمع 102 فقره تغییر کاربری اراضی کشاورزی این شهرستان امسال خبر داد.

قلع و قمع 102 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری/ آزادسازی 25 هکتار زمین

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید اسماعیل علوی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری از قلع و قمع 102 فقره تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان ساری در پنج ماه اول امسال خبر داد و اظهار داشت: با اجرای این احکام 251 هزار و 84 مترمربع از اراضی و باغات این شهرستان آزادسازی شد.

وی با بیان اینکه حفظ کاربری اراضی کشاورزی و صیانت از آن یکی از مهمترین دغدغه‌های جهاد کشاورزی در رونق بخشی به تولیدات کشاورزی است، ادامه داد: در راستای پیشگیری از ایجاد ساخت و سازهای غیرمجاز و حفظ کاربری اراضی می توان از ظرفیت نهادهای مردمی، دهیاری ها، شوراهای محلی و رسانه های جمعی استفاده کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه از زمان تشکیل یگان حفاظت از اراضی زراعی و باغی در مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی اقدامات چشمگیری در این راستا انجام شد، افزود: مشارکت مردمی از طریق تماس با سامانه تلفنی 131 و ارائه گزارش های تخلفاتی در ارتباط با تغییر کاربری های غیرمجاز زمین های کشاورزی توسط سودجویان و فرصت طلبان بسیار زیاد و تأثیرگذار است.

این مسئول خاطرنشان ساخت: احداث گلخانه‌ها،‌ دامداری ها، مرغداری ها، پرورش ماهی و سایر تولیدات کشاورزی و کارگاه های صنایع تکمیلی و غذایی تغییر کاربری محسوب نمی‌شود و با رعایت ضوابط زیست ‌محیطی، پس از انجام روال قانونی و با موافقت سازمان‌ جهاد کشاورزی بلامانع است.

وی در پایان با اشاره به لزوم فرهنگ سازی عمومی و ایجاد حساسیت در اقشار مختلف مردم نسبت به حفظ و صیانت از اراضی زراعی و باغی، گفت: با اقدام به موقع متولیان بخش کشاورزی پس از احصا و شناسایی تخلفات، تمهیدات لازم اعمال و اقدام قانونی انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه