English

استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد؛

ضرورت افزایش مراودات تجاری بین آذربایجان‌ شرقی و سیونیک

استاندار آذربایجان شرقی افزایش ارتباطات تجاری و اقتصادی بین دو استان آذربایجان شرقی و سیونیک در ارمنستان را خواستار شد.

ضرورت افزایش مراودات تجاری بین آذربایجان‌ شرقی و سیونیک

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، عابدین خرم در دیدار سفیر جمهوری ارمنستان در ایران اظهار داشت: یکی از سیاست‌های اصولی دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی، در اولویت بودن ارتباط با همسایگان است و اختیارات لازم برای مراودات تجاری با کشور‌های همسایه به مدیریت ارشد استان تفویض شده است.

 وی گفت: تبریز و آذربایجان شرقی نقش اساسی و بسزایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ایران اسلامی ایفا می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی افزایش ارتباطات تجاری و اقتصادی بین دو استان آذربایجان شرقی و سیونیک در ارمنستان را خواستار شد و با اشاره به جایگاه ممتاز علمی آذربایجان شرقی در کشورمان اظهار کرد: آماده ایجاد پارک علم و فناوری مشترک هستیم که این پارک می‌تواند به هاب صادراتی تبدیل شود.

وی گفت: رود ارس از اهمیت ویژه‌ای برای ما برخوردار است و انتظار داریم اقدامات اساسی از سوی ارمنستان برای کنترل آلایندگی با ورود پساب معادن انجام گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی این استان در حوزه‌های مختلف مواد غذایی، صنعتی، فولادی، صنایع معدنی، ماشین آلات و خدمات فنی و مهندسی بسیار غنی و فعال است و می‌تواند در اجرای طرح‌های مختلف اقتصادی و عمرانی در ارمنستان نقش‌آفرین باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه