English

آغاز طرح “علمداران خدمت” همزمان با ماه محرم در قم

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم از آغاز طرح “علمداران خدمت” همزمان با ماه محرم در قم خبر داد.

آغاز طرح “علمداران خدمت” همزمان با ماه محرم در قم

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی اصفهانیان مقدم در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی ماه محرم شهرداری قم اظهار داشت: فضاسازی و تبلیغات محیطی شهر از روز چهارشنبه هفته جاری به‌صورت رسمی کلید خواهد خورد.

وی ادامه داد: ارتقای کمی و کیفی خدمات‌رسانی به زائران و شهروندان به همراه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش ضریب ایمنی و ایستگاه‌های صلواتی موکب‌ها جزو اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به برگزاری آیین سیاه‌پوشانی ماه محرم، تصریح کرد: آیین اهتزاز پرچم صبح روز چهارشنبه در مقابل شهرداری مرکز با حضور نیروها و ماشین‌آلات سازمان‌های تابعه رسماً آغاز خواهد شد.

وی بابیان اینکه هم‌زمان با ماه محرم ۱۱ سردیس جدید شهدا به همت سازمان زیباسازی رونمایی خواهد شد، اذعان کرد: خدمات‌رسانی و آمادگی مجموعه مدیریت شهری برای خدمت به هیئات، تکایا، ایستگاه‌های صلواتی و زائران امسال برای نخستین بار از مقابل شهرداری مرکز کلید خواهد خورد.

اصفهانیان مقدم خاطرنشان کرد: شهرداری قم با مشارکت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، آمادگی جهت بازدیدهای ایمنی از حسینیه‌ها و تکایا و همچنین پر کردن کپسول‌های گاز و یا واگذاری امانی آن‌ها به هیئات را دارد.

وی اضافه کرد: انتقال پسماندهای شهری از مساجد، حسینیه‌ها، ایستگاه‌های صلواتی و هیئات مذهبی نیز به‌صورت مستمر در دستور کار است و برنامه‌ریزی‌شده تا با توزیع پلاستیک‌های ویژه جمع زباله آوری نحوه مدیریت و نظافت شهری بهتر از گذشته انجام بگیرد.

اصفهانیان مقدم بابیان اینکه نظافت و پاک‌سازی مقابل حسینیه‌ها، مساجد و هیئات مذهبی از صبح چهارشنبه هفته جاری آغاز خواهد شد، اضافه کرد: پرچم مرتفع محرم از صبح روز چهارشنبه از مقابل شهرداری مرکز و سایر نواحی به اهتزاز درخواهد آمد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با تأکید بر اینکه فضاسازی محیطی حرم مطهر ویژه محرم سال جاری به‌صورت مطلوبی در حال انجام است، یادآور شد: حجم فعالیت‌های انجام‌شده در مقایسه با دو سال گذشته بسیار پررنگ‌تر شده است.

وی اظهار کرد: شهرداری قم هم‌زمان با اربعین حسینی(ع) علاوه بر مشارکت گسترده در پیاده‌روی مردمی از حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران، اقدامات پررنگی نیز در مرز مهران و همچنین کربلای معلی ارائه خواهد کرد.

اصفهانیان مقدم با تأکید بر آماده‌سازی ورودی‌های قم متناسب با ماه محرم، ابراز کرد: لازم است نسبت به فعالیت ایستگاه‌های صلواتی در تمامی مناطق دقت نظر صورت بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه