English

مرتضی مجردی اعلام کرد؛

فراهم شدن زیرساخت‌ها برای ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز دوغارون

رییس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بیان کرد: کشور با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ۲۴ ساعته کردن فعالیت گذرگاه مرزی دوغارون با افغانستان آمادگی کامل دارد.

فراهم شدن زیرساخت‌ها برای ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز دوغارون

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مرتضی مجردی رییس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: ایران با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای ۲۴ ساعته کردن فعالیت گذرگاه مرزی دوغارون با افغانستان آمادگی کامل دارد.

مجردی در ادامه این خبر اضافه کرد: پیش از این نیز تمایل خود به شبانه روزی کردن تردد از گذرگاه مرزی دوغارون - اسلام قلعه را به مسوولان اجرایی افغانستان منتقل کرده بودیم اما تاکنون پاسخ مثبتی از همسایه شرقی دریافت نشده است.

رییس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی افزود: مسوولان مرزی استان و راهداری حتی آمادگی دارند تا نسبت به حذف یا کاهش عوارض متقابل عبور ناوگان از مرز، که در افغانستان به "خاک پولی" معروف است، اقدام کنند اما در این خصوص نیز شاهد همکاری از سوی حاکمان فعلی و سابق افغانستان نبوده ایم.

وی تصریح کرد: ۲ سال پیش و پس از روی کار آمدن طالبان، ما به مدت یک هفته دریافت عوارض مرزی متقابل را متوقف کردیم اما باز هم طرف افغانستانی به دریافت این عوارض ادامه داد لذا ما نیز مطابق با عرف مناسبات مرزی، دریافت این عوارض را از سر گرفتیم.

مجردی متذکر شد: به تازگی منابع خبری اعلام کرده اند مرزهای "تورخم" و "اسپین بولداک" در مرز افغانستان و پاکستان و بنا به توافقات ۲ جانبه فعالیت خود را ۲۴ ساعته کرده اند که اتخاذ تصمیمی مشابه در مرزهای ایران نیز می تواند روند تجارت بین ۲ کشور ایران و افغانستان را تسهیل نماید.

رییس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی یادآور شد: هم اینک روزانه ۴۵۰ دستگاه کامیون به صورت ورود و خروج در قالب پایانه مرزی، منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و بازارچه مرزی از گذرگاه مرزی دوغارون - اسلام قلعه تردد دارند.

مجردی در خاتمه این خبر اظهار کرد: البته طی هفته های اخیر با رایزنی های صورت گرفته روزهای جمعه خروج ناوگان تجاری از دوغارون به افغانستان انجام می شود که قبلا این توافق وجود نداشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه