English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نهضت بازگشت به مساجد از برنامه های اصلی دولت است/دولت برای تحقق عدالت فرهنگی در سراسر کشور اهتمام دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اهتمام دولت مردمی مبنی بر تحقق عدالت فرهنگی در سراسر کشور تاکید کرد.

 نهضت بازگشت به مساجد از برنامه های اصلی دولت است/دولت برای تحقق عدالت فرهنگی در سراسر کشور اهتمام دارد

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، محمدمهدی اسماعیلی در جمع اهالی فرهنگ، هنر و رسانه  شهرستان میانه اظهار داشت: این وزارتخانه در دوره جدید از فعالیت، اقدامات گسترده‌ای در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه برای تحقق عدالت فرهنگی در سراسر کشور آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ و هنر به معنای واقعی در دستور کار دولت انقلابی قرار دارد و تلاش ما نیز در راستای فراهم کردن زمینه های لازم برای محقق شدن این مقوله مهم است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: دیدار با هنرمندان و اهالی فضل و فرهنگ یکی دیگر از عوامل تحقق عدالت فرهنگی به شمار می رود تا هنرمندانی که در حوزه فعالیت خود ممتاز هستند و تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند، نیز دیده شوند.

اسماعیلی به نهضت بازگشت به مساجد هم اشاره کرد و گفت: فعالیت های فرهنگی و هنری در قالب زیرساخت مساجد به ماندگاری منجر می‌شود و از این رو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره جدید اهتمام ویژه‌ای برای احیای این نهضت دارد.

وی با اشاره به اینکه پویا شدن کانون های فرهنگی هنری مساجد و نهضت بازگشت به مساجد از شعارهای اصلی دولت مردمی است، افزود: در راستای این طرح که برای ارتقای فرهنگ و هنر شکل می‌گیرد لایجه ای  را به مجلس شورای اسلامی فرستادیم تا کانون های فرهنگی و هنری مساجد به نهاد عمومی غیردولتی تبدیل شود و امیدواریم با همراهی نماینگان محترم مجلس زمینه تعالی بیشتر کانون ها فراهم شود.

وی تقویت بنیاد فرهنگ، ‌هنر و ادب آذربایجان در دوره جدید را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: با مناطقی چون قفقاز که حوزه تمدنی ایران است، اشتراکات فرهنگی بسیاری داریم و در بنیاد فرهنگ،‌ هنر و ادب آذربایجان سعی خواهیم کرد تا زمینه را برای تقویت این اشتراکات  فرهنگی در خارج از مرزها با محوریت این بنیاد پایه‌ریزی کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تاسیس هنرستان موسیقی و فرهنگسرا در شهرستان میانه اشاره کرد و گفت: امتیاز تاسیس هنرستان موسیقی در میانه از سوی وزارت فرهنگ اعطا می‌شود و در صورت تخصیص مکان مناسب برای این مجموعه‌ها، وزارتخانه نیز برای تکمیل و ساخت آن همکاری و همراهی لازم را خواهد داشت.

وی همچنین از تخصیص اعتبار برای تقویت فعالیت های انجمن‌های فرهنگی و هنری شهرستان میانه خبر داد و افزود: در راستای بیمه اهالی فرهنگ، هنر، قرآن و رسانه شهرستان میانه، همکاری های لازم انجام خواهد شد.

بازدید از مجتمع فرهنگی هنری فجر میانه و سینمای قدیمی عصر جدید این شهر از دیگر برنامه های‌ سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به میانه بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه