English

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اروپایی‌ها بدنبال بهانه جویی هستند/ اصرار به پذیرش تعهدات فراپادمانی با مذاکره همخوانی ندارد

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد بیانیه سه کشور اروپایی درباره تحولات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و برجام بهانه جویی است.

اروپایی‌ها بدنبال بهانه جویی هستند/ اصرار به پذیرش تعهدات فراپادمانی با مذاکره همخوانی ندارد

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، علی علیزاده با اشاره به بیانیه جدید سه کشور اروپایی درباره تحولات پیرامون برنامه هسته‌ای ایران و برجام اظهار داشت: تعهدات پذیرفته شده در برجام تماما غیرقانونی و فراپادمانی بود اما برای اینکه ثابت کنیم ایران اهل گفتگو است، اقداماتی شد تا جلوی بهانه جویی ها گرفته شود.

نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس اظهار کرد: در واقع پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم گفتگوها خیلی بهتر و شاداب تر از قبل جلو رفت تا راهکارها احصاء شود و این مهم تا جایی پیش رفت که اروپایی ها عنوان کردند این رویه موجب می شود آمریکا اظهارنظر کند و توافق به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: این مهم در حالیست که آمریکایی ها همانند گذشته نشان دادن به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستند و علی رغم آماده شدن پیش نویس، با بهانه جویی ها اجازه ندادند توافق منجر به نتیجه شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان گروسی نیز به ایران آمد تا موضوعات پرونده ایران تعیین تکلیف شود؛ وی عنوان کند در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سه موضوع موجود را خاتمه می دهد اما چند روز پیش به سرزمین های اشغالی سفر کرد و در دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی، رویکرد جدیدی برای مواجه با کشورمان را دریافت کرد.

علیزاده در این رابطه، گفت: چنین رفتارهایی نشان می دهد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بازیچه رژیم اشغالگر اسرائیلی و ایالات متحده آمریکا است.

نماینده مردم مراغه وعجب شیر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اروپایی ها نیز همراه سیاست های یاد شده بودند و بر این اساس مشاهده شد که طی یک بیانیه ای، کشورمان را متهم به فرصت سوزی کردند و نهایتا تاکید بر پذیرفتن تعهدات فراپادمانی می کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر اروپایی ها قصد مذاکره دارند باید بدانند وقتی ایران اعلام همراهی می کند، بیانگر موضع ضعف نیست، خاطرنشان کرد: در واقع وقتی قراردادی بین المللی انعقاد می شود، باید طرفین به تعهداتش پایبند باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه