English

رضا صحراگرد:

تغییر شیوه در سفرها علت جایگزینی خودروی شخصی بجای اتوبوس است

معاون اداره کل راهداری خراسان رضوی بیان کرد: عامل اصلی این تغییرات تبعیت از وضعیت اقتصادی مردم و خرید روز افزون خودروی شخصی است.

تغییر شیوه در سفرها علت جایگزینی خودروی شخصی بجای اتوبوس است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضا صحراگرد معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: با تغییر سلیقه و شیوه سفرها ، مردم ترجیح می‌دهند در سفر‌ها به خصوص در مسیر‌های کمتر از ۵۰۰ کیلومتر داخل استان و استان‌های همجوار به جای ناوگان عمومی جاده‌ای از خودروی شخصی استفاده کنند.

صحراگرد در ادامه این خبر با اشاره به این تغییر و رویکرد اضافه کرد: البته عامل اصلی این تغییرات تبعیت از وضعیت اقتصادی مردم و خرید روز افزون خودروی شخصی است.

معاون اداره کل راهداری خراسان رضوی افزود: طی سال ۹۹، ۱۳ میلیون و ۲۵ هزار مسافر در خراسان رضوی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای را برای سفر برگزیده اند که در سال ۱۴۰۰ این رقم فقط با یک درصد افزایش به ۱۳ میلیون و ۱۲۶ هزار نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر محدودیت‌های اقتصادی و همچنین ضرورت رعایت نکات بهداشتی، تغییر سلیقه مردم در استفاده از خودروی شخصی به جای اتوبوس بین شهری عاملی تاثیرگذار بر شیوه جا به جایی مسافر است.

صحراگرد خاطرنشان کرد: شمار ناوگان مسافربری خراسان رضوی پنج هزار و ۲۹۰ دستگاه است علاوه بر این متوسط عمر اتوبوس‌های بین شهری ۱۳ سال و هشت ماه، مینی بوس ۲۴ سال و ۹ ماه و ناوگان سواری کرایه نیز ۱۱ سال و ۹ ماه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه