English

لزوم توجه مسئولان به تکمیل پروژه‌های راه‌سازی/ محور دهلران-اندیمشک همچنان حادثه‌ساز است

محور مواصلاتی مهران-دهلران-اندیمشک یکی از مسیرهای پرتردد در استان ایلام محسوب می‌شود که به دلیل باریک بودن جاده و پیچ‌های تند هرازچندگاهی شاهد بروز حوادث جاده‌ای در این محور مواصلاتی هستیم.

لزوم توجه مسئولان به تکمیل پروژه‌های راه‌سازی/ محور دهلران-اندیمشک همچنان حادثه‌ساز است

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، راه‌های مواصلاتی نقش بسزایی در رشد و توسعه هر منطقه ایفا می‌کند و اهمیت مسیرهای ارتباطی به‌حدی است که می‌توان میزان توسعه و پیشرفت مناطق را با توجه به وضعیت مسیرهای مواصلاتی آن تعیین کرد.

استان ایلام که به عنوان دروازه عتبات عالیات در کشور شناخته شده‌، هرساله پذیرای صدها هزار زائر داخلی و خارجی است اما با این وجود کماکان در حوزه راهسازی با مشکلاتی مواجه است و بسیاری از محورهای این استان از استاندارد و ایمنی لازم برخوردار نیستند که همین امر سبب شده هر از چند گاهی شاهد بروز حوادث رانندگی در مسیرهای آن باشیم.

مسیر مهران-دهلران-اندیمشک یکی از محورهای پرتردد استان است که طی سال‌های گذشته از سوی مسئولان وعده‌هایی در خصوص چهاربانده کردن آن داده شده‌، اما تاکنون این وعده محقق نشده و همچنان بروز حوادث رانندگی در این محور ادامه دارد.

راه مواصلاتی مهران-دهلران-اندیمشک یکی از محورهای ترانزیتی محسوب می‌شود که تکمیل آن به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم راه‌سازی استان جزو مطالبات اصلی مردم استان به‌ویژه شهرستان دهلران است.

وعده‌هایی که محقق نمی‌شوند

محمد بختی یکی از رانندگان این محور مواصلاتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج ایلام اظهار داشت: سال‌هاست که از سوی مسئولان وعده‌هایی در خصوص تکمیل پروژه چهاربانده کردن محور مهران-دهلران-اندیمشک داده شده‌، اما این مهم تاکنون محقق نگردیده است.

وی با بیان این‌که دهرساله به دلیل باریک بودن جاده و پیچ های تند حوادث رانندگی بسیاری در این محور رخ می‌دهد افزود: ضروری است تکمیل این پروژه مهم به‌صورت ویژه در دستور کار مسئولان مربوط قرار گیرد تا هرچه سریع‌تر شاهد تحقق یکی از مطالبات اصلی مردم منطقه باشیم.

لزوم توجه به پروژه‌های راهسازی

فرشید خدایی یکی از شهروندان دهلرانی دراین‌باره به خبرنگار خبرگزاری موج گفت: پیشرفت هر منطقه وابسته به توسعه راه‌های مواصلاتی آن است، از این رو تکمیل پروژه‌های راه‌سازی باید به‌صورت ویژه مورد توجه مسئولان ارشد استان قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که شهرستان دهلران ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالایی در حوزه‌های مختلف از جمله گردشگری، کشاورزی و... دارد خاطرنشان کرد: قطعا بهسازی و ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی این شهرستان می‌تواند در استفاده از این ظرفیت‌ها جهت توسعه منطقه مؤثر باشد.

تلاش برای تسریع در روند بهسازی پروژه

عبدالله بهادری در این باره گفت: با توجه به بار ترافیکی و بالا بودن ترددها در مسیر مواصلاتی مهران-دهلران-اندیمشک بهسازی این مسیر یکی از مطالبات اصلی مردم است که خوشبختانه در سال جاری به‌صورت جدی در دستور کار اداره‌کل راه شهرسازی استان قرار گرفت.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان ایلام با بیان اینکه مسیر مهران-دهلران-اندیمشک ۲۴۰ کیلومتر طول دارد که ۲۱۵ کیلومتر از آن در حوزه استان ایلام قرار گرفته افزود: ۱۲ کیلومتر از این مسیر به صورت چهار خطه تکمیل شده و ۱۸ کیلومتر دیگر با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد در دست اجرا است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ کیلومتر به صورت چهار خطه  در حال تجهیز کارگاه و شروع عملیات است خاطرنشان کرد: مطالعات قطعه مهران-دهلران به طول ۱۲۰ کیلومتر انجام شده است و دو تقاطع غیر همسطح سه راهی آذر با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد و تقاطع امام زاده سید حسن( کمربندی جنوب شرقی مهران) با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد در دست اجرا است.

بهادری در پایان با بیان اینکه پیمانکار جهت بهسازی ۴ کیلومتر از این محور در منطقه نصریان مشغول تجهیز کارگاه برای آغاز عملیات اجرایی است گفت: با توجه به اهمیت این پروژه در تلاشیم روند بهسازی آن تسریع یابد.

توسعه راه‌های مواصلاتی استان ایلام و ایمن‌سازی جاده‌های موجود باید جزو برنامه‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و هم چنین مسؤولان استانی قرار داشته باشد تا شاهد توسعه و پیشرفت این استان در حوزه‌های مختلف باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه