English

لزوم توجه به سلامت دانش‌آموزان و فرهنگیان/ تاوان تصمیمات اشتباه مسئولان را مردم پس می‌دهند

بیش‌از دو سال از شیوع بیماری کرونا در کشور و به تبع آن استان ایلام می‌گذرد اما با وجود انجام واکسیناسیون همچنان شاهد شیوع این بیماری در اکثر مناطق کشور هستیم.

لزوم توجه به سلامت دانش‌آموزان و فرهنگیان/ تاوان تصمیمات اشتباه مسئولان را مردم پس می‌دهند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج ایلام، متأسفانه بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ، عدم استفاده از ماسک، تزریق نکردن دز سوم واکسن کرونا از سوی مردم و عدم اعمال محدودیت‌های کرونایی در زمان‌های حساس توسط مسئولین سبب شد هرازچندگاهی با افزایش آمار مبتلایان در استان ایلام مواجه شویم.

براساس نظر کارشناسان یکی از عوامل اصلی شیوع کرونا به‌ویژه در فصول سرد سال حضور افراد در فضاهای بسته و بدون تهویه مناسب است به طوری که امکان سرایت بیماری در این فضاها حتی با استفاده از ماسک نیز امکان‌پذیر است.

قطعا کلاس‌های درس به عنوان یکی از فضاهای پوشیده می‌تواند مانعی جهت کنترل بیماری و کاهش آمار مبتلایان محسوب شود و افزایش آمار ابتلا در بهمن‌ماه بین دانش‌آموزان و فرهنگیان خود گواهی بر این مدعاست، اما با این‌وجود متأسفانه در استان ایلام آن‌گونه که باید اعمال محدودیت‌های کرونایی در مدارس مورد توجه قرار نگرفته است و همین امر سبب شد در روزهای ابتدایی بهمن ماه به دلیل عدم تعطیلی مدارس شاهد افزایش چشمگیر آمار ابتلا به کرونا در بین دانش‌آموزان باشیم.

با شدت گرفتن آمار ابتلا، بستری و فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان مسئولان طی هفته‌های پایانی بهمن تصمیماتی مبنی بر تعطیلی مدارس اخذ کردند که نتیجه این امر کاهش آمار مبتلایان در روزهای اخیر بوده است.

اما روز گذشته در جلسه ستاد کرونا استانی در حالی که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولیان سلامت جامعه موافق ادامه تعطیلی مدارس و برگزاری کلاس‌ها تا پایان سال به‌صورت مجازی بودند، تصمیم بر بازگشایی مدارس گرفته شد، تصمیمی که واکنش‌های بسیاری را از سوی مردم، اصحاب رسانه و... به دنبال داشته است.

برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری

استاندار ایلام در جلسه ستاد کرونا استانی گفت: آموزش تحصیلی در تمامی مقاطع از فردا به مدت یک هفته با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بصورت شیفت بندی و با حداقل تعداد دانش آموزان حضوری است.

حسن بهرام‌نیا در ادامه افزود: غیرحضوری بودن مدارس برای مقاطع ابتدایی آسیب پذیرتر از سایر مقاطع است زیرا دانش‌آموزان در این مقطع تحصیلی بیشتر به آموزش حضوری نیاز دارند.

به خطر افتادن جان مردم

تعدادی از والدین در گفت‌وگو با خبرنگار موج با ابراز نگرانی از بازگشایی مجدد مدارس و امکان ابتلای فرزندانشان به کرونا می‌گویند: برگزاری کلاس‌های حضوری نه تنها سبب افزایش مجدد آمار می‌شود، بلکه جان معلمان، دانش‌آموزان و والدین را با خطر مواجه می‌کند و نباید مسئولان با نظرات غیرکارشناسانه زمینه بروز این مشکل را فراهم کنند.

شیفت‌بندی مدارس

حامد رجبی‌زاده مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار موج اظهار داشت: آموزش مدارس در تمامی‌ شهرهای استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و همچنین نوبت بندی و شیفت‌بندی به صورت حضوری می باشد.

وی با بیان اینکه چنانچه دانش آموزی دارای علائم باشد باید از ورود به مدرسه خودداری کند و از بستر فضای مجازی جهت آموزش استفاده کند گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک و ضدعفونی سطوح مختلف، و همچنین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ضروری است.

اینکه چرا مسئولان بدون در نظر گرفتن شرایط حساس شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند تصمیم بر بازگشایی سراسری مدارس در استان می‌گیرند سوالی است که امیدواریم مسئولان پاسخ قانع‌کننده‌ای در این خصوص داشته باشند.

قطعا تصمیم بر بازگشایی مدارس در وضعیت کنونی نشان‌دهنده بی‌توجهی مسئولان به سلامتی دانش‌آموزان و خانواده‌هاست و قطعا افت‌ تحصیلی محصلان را نمی‌توان در مدت کوتاهی که تا پایان سال مانده است جبران کرد، از این‌رو ضروری است مسئولان مربوط با تصمیمات عجولانه و شتاب‌زده زمینه شیوع بیش از پیش بیماری کرونا را فراهم نکرده و جان مردم را با مخاطرات جدی مواجه نکنند.

بدون شک مشکلی که طی دو سال گذشته بارها با آن مواجه بوده‌ایم اعمال محدودیت‌ها از سوی مسئولان در زمان‌های اوج‌گیری آمار مبتلایان و عادی شدن وضعیت پس از کاهش آمار ابتلا بوده است و متاسفانه این دور باطل کماکان ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • رحمتی

    والااصلافکرسلامت بچه نیستن

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه