English

علی اصغر علامه وعده داد؛

پایان بیکاری در پارسیان با اشتغال‌زایی در منطقه ویژه

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان گفت: مشکل اشتغال جوانان شهرستان پارسیان به زودی با رونق پروژه ها و ورود سرمایه گذاران رفع خواهد شد.

پایان بیکاری در پارسیان با اشتغال‌زایی در منطقه ویژه

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سید علی اصغر علامه در آئین بهره برداری از ترمینال آلومینیوم  و کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی چهار طرح عمرانی و زیربنایی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان اظهار داشت: امروز در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان فقط پروژه های زیرساختی در دست اقدام داریم و برخی از این پروژه ها شروع شده و برخی نیز امروز کلنگ زنی شد و قطعاً این پروژه ها با سرعت اجرایی خواهند شد و  در سفر بعدی استاندار ساعی و نماینده دلسوز  شاهد پیشرفت فیزیکی این پروژه ها دیده خواهد شد.
علامه با اشاره به اینکه در حوزه زیر ساخت ما 25 طرح داریم بیان داشت: برخی از طرح ها مناقصه آن انجام شده و برخی دیگر در دست طراحی و اقدام است و تا پایان سال اجرایی خواهد شد.
وی عنوان کرد: در حوزه سرمایه گذاری تا قبل از سال 99 کل قراردادهای این منطقه فقط چهار قرارداد بود، چهار قراردادی که با شرکت های دولتی بود و خبری از جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نبود ولی امروز با یک کار جهادی 15 قرارداد سرمایه‌گذاری بستیم که اکثرا شروع به کار کردند و در سال جدید قطعا پیشرفت پروژه ها را شاهد خواهید بود.
علامه تصریح کرد: در حوزه بندری، بندر پارسیان اولین و بزرگترین بندر تخصصی صنعتی معدنی و تجاری کشور، نخستین بندر  ۱۰۰ درصد ایرانی است که طراحی، ساخت، تامین مالی و اجرای این پروژه توسط قرارگاه خاتم و با سرمایه گذاری ۱۶۵۰ میلیارد تومانی انجام شده  و بی شک کاری بزرگ در دوران تحریم ها بوده است.
وی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم به رغم مشکلات فراوان ‌و تحریم ها کار را رها نکرد و با عزمی جزم توانست بر همه مشکلات فائق آید.
وی خاطرنشان کرد: در سال 1400بالغ بر 700 میلیارد تومان پول تزریق شده است و ما تا پایان سال دو اسکله هفت و هشت که هم اکنون آماده بهره برداری است را به بهره برداری خواهیم رساند که انشالله این اتفاق  به دستان مبارک رییس جمهور انجام خواهد شد و اسکله شماره سه این منطقه نیز  دارای پیشرفت زیادی بوده و در فروردین ماه به بهره برداری خواهد رسید و در خدمت تولید کشور قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل هاب سوم پتروشیمی ایران با بیان اینکه بیش از 600 تن صادارات و 70 تن واردات داشتیم، اظهار داشت: ما همزمان با ساخت اسکله کشتی هم پهلو می‌دادیم و این ممکن نبود به جز با همکاری بی نظیر و خوب کارفرما، پیمانکار و ناظر.
علامه با بیان اینکه از دیگر اقدامات مهم ما در سال 1400 اخذ مجوزهای خیلی مهم و جدی بود، موافقت اصولی نیروگاه،موافقت برداشت از آب و آب شیرین کن، مجوز بندر را از جمله مجوزهای اخذ شده برشمرد و عنوان کرد با دستور استاندار رویه های گمرکی بصورت موردی انجام دادیم ولی تقاضا داریم گمرک جمهوری اسلامی ایران بیش از پیش با ما همکاری داشته باشد تا شاهد پیشرفت بیشتر در این حوزه باشیم.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با بیان اینکه این منطقه همواره عمل به مسئولیت های اجتماعی را سر لوحه کار خود قرار داده است اظهار داشت در هیچ دوره ای این حجم از همکاری بین منطقه ویژه،مردم و مسئولین شهرستانی را شاهد نبودیم.
علامه گفت: ما از سازمان ایمیدرو خواهان تخصیص اعتبار برای این موضوع شدیم و خوشبختانه با نگاه خوب ریاست این سازمان توانستیم در حوزه مسئولیت های اجتماعی فعالیت زیادی داشته باشیم.
وی از حل مشکل کنترل سیلاب به عنوان  یکی از مشکلات بزرگ و جدی شهرستان توسط منطقه ویژه اقتصادی پارسیان نام برد و گفت: تا پایان سال این پروژه به مناقصه می‌رود.
وی عنوان کرد حسب دستور استاندار، در حوزه پرداخت مطالبات معارضان بالغ بر 50 میلیارد تومان پرداخت شده و هم اکنون دیگر  معارضی نداریم اگر معارض جدیدی هم وجود دارد به ما مراجعه کند تا مطالبات شان را پرداخت کنیم.
علامه با گلایه از اداره برق اظهار داشت: از اسفند سال گذشته تقاضای افزایش برق داشتیم یک و هشت دهم مگا وات برق خریداری کردیم  ولی تاکنون اعمال نشده است، اگر قرار است توسعه داشته باشیم همه باید در کنار هم باشیم.
وی ایجاد 300 شغل جدید را دلیلی بر فعال بودن پروژه‌ها  این منطقه عنوان کرد و بیان داشت ما شعار ما می توانیم را باور داریم و  بزودی جشن پایان بیکاری را در شهرستان  پارسیان را جشن خواهیم گرفت.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در پایان از  استاندار ساعی جهت حمایت و از نماینده دلسوز غرب هرمزگان که همیشه پیگیر و پای کار بودند و از  و برای این منطقه وقت گذاشتند تقدیر و تشکر کرد  و همدلی فرماندار شهرستان پارسیان،مسئولان محلی،شورای تامین و سازمان ایمیدرو و  همه کسانی که در یکسال اخیر صمیمانه کنار این منطقه بودند را ستودنی خواند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه