English

گیلان دومین استان درگیر کرونا / بازگشت رنگ قرمز به گیلان

براساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک که عصر امروز چهارشنبه اعلام شد، پنج شهرستان استان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

گیلان دومین استان درگیر کرونا / بازگشت رنگ قرمز به گیلان

به گزارش خبرگزاری موج گیلان، بر اساس ارزیابی نرم افزار ماسک در کمتر از یک روز رنگ زرد از نقشه کرونایی گیلان محو شد، شهرستان های نارنجی بیشتر و رنگ قرمز بار دیگر در رنگ بندی کرونایی استان ظاهر شد. 

بر این اساس شهرستان های لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، ماسال و رودبار که پیش از این نارنجی بودند در رنگ بندی وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

شهرستان های املش، رشت، خمام، تالش، آستارا، سیاهکل و بندرانزلی نیز از رنگ زرد کرونایی خارج و نارنجی شدند ضمن اینکه رضوانشهر، فومن، رودسر، صومعه سرا و شفت در رنگ بندی نارنجی باقی ماندند به این ترتیب پنج شهرستان گیلان قرمز و ١٢ شهرستان نارنجی است. 

از ١٨ دی ماه امسال با کاهش شمار مبتلایان و بیماران بستری تمامی ١٧ شهرستان استان گیلان وارد رنگ‌بندی آبی شده بودند که این وضعیت برای کمتر از سه هفته تداوم داشت، رنگ نارنجی از ششم بهمن و زرد از هشتم همین ماه بار دیگر در نقشه کرونایی گیلان قرار گرفت.

آمار بستری‌های مبتلا به بیماری کووید ۱۹ از ۲۹ دی ماه امسال در گیلان روند افزایشی را طی می‌کند، بر اساس آخرین آمار امروز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان، ۲۹۲ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۷ نفر بستری شدند و ۳۵ بیمار بدحال تحت مراقبت های ویژه قرار دارند، در حالیکه بیست و هشتم ماه گذشته تعداد بستری های مبتلا به کرونا ۱۱۸ نفر بود.

رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تزریق واکسیناسیون کامل همچنان مورد تاکید است.

گیلان دومین استان درگیر کرونا است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه