English

آیت قیصربیگی؛

دره‌شهر یکی از شهرستان‌های حادثه خیز استان ایلام است

مدیر کل ستاد بحران استان ایلام گفت: با توجه به‌شدت بارش‌ها در حوزه جنوب ازجمله شهرستان دره‌شهر طی روزهای گذشته بازدیدهایی از این منطقه صورت گرفت.

دره‌شهر یکی از شهرستان‌های حادثه خیز  استان ایلام است

آیت قیصربیگی مدیرکل ستاد بحران استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج با بیان این‌که اقدامات مطلوبی جهت توسعه زیرساخت‌ها و امکانات شهرستان دره‌شهر جهت ایمن‌سازی در مقابل حوادث طبیعی ازجمله سیل انجام‌شده اظهار داشت: این اقدامات کافی نیست و باید جهت کاهش خسارات، توسعه زیرساخت‌های این شهرستان به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان این‌که نبود سد تنظیمی در پایین‌دست سد و نیروگاه سیمره طی سال‌های گذشته خسارات فراوانی را به کشاورزان وارد کرده‌است افزود: پیگیری و رفع این مشکل به‌صورت ویژه در دستور کار است و رایزنی‌های لازم در این زمینه انجام می‌شود.

 قیصر بیگی با تاکید بر اینکه شهرستان دره‌شهر یکی از شهرستان‌های حادثه خیز در استان ایلام است، اظهار داشت: در گذشته حوادث طبیعی بسیاری همچون سیل، زلزله، آتش‌سوزی و... در شهرستان دره‌شهر رخ داده است که متاسفانه به دلیل ضعف زیرساخت‌ها خسارات بسیاری را برای مردم به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: پس از بروز سیل سال ۹۸ در شهرستان دره‌شهر انتظار میرفت که در حوزه استانداردسازی و تامین خدمات این شهرستان اقدامات اساسی انجام شود، اما با این وجود هنوز هم کاستی های بسیاری همچون نبود بیل مکانیکی جهت پاکسازی سیل بندها، دهانه پل ها و... در این شهرستان امکان بروز حوادث را افزایش داده است.

دبیر ستاد مدیریت بحران استان ایلام با اشاره به اینکه احیای سیل بندهای حوزه  آبریز در شهرستان دره‌شهر از ضرورت بالایی برخوردار است، بیان کرد: با توجه به سابقه بارش‌های رگباری و سیل آسا و همچنین وجود رودخانه بزرگی چون سیمره در این شهرستان باید در حوزه آبخیزداری، ایجاد سیل بندهای مختلف،  ایجاد ظرفیت سازی برای هدایت و دفع آب‌های سطحی اقدامات لازم انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه