English

علیرضا عربلو؛

منطقه ۶ عملیات انتقال گاز پیشرو در اجرای نرم افزار IPCMMS است

مدیر منطقه 6 عملیات انتقال گاز از پیاده سازی و اجرای نرم افزار IPCMMS و پیشرفت قابل توجه آن در بخش های مختلف منطقه خبر داد.

منطقه 6 عملیات انتقال گاز پیشرو در اجرای نرم افزار  IPCMMS است

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، علیرضا عربلو مدیر منطقه 6 عملیات انتقال گاز بیان کرد: در راستای اهداف و برنامه های شرکت انتقال گاز ایران جهت استفاده از نرم افزار IPCMMS که حاصل سالها تجربه در پیاده سازی CMMSهاست و تمامی نیازمندی های حوزه نگهداری و تعمیرات را برطرف ساخته و روند بهبود کیفیت تعمیرات تجهیزات و کاهش هزینه ها را برای مدیریت دارایی فیزیکی به دنبال خواهد داشت.
عربلو گفت: کاربرد این نرم افزار به طور خلاصه در مدیریت تجهیزات، ثبت و پیگیری سفارش کارهای تعمیرات اضطراری و اصلاحی CM، ایجاد و برنامه ریزی و زمانبندی سفارش کارهای نگهداری و تعمیرات شامل PM-کالیبراسیون، بازرسی های دوره ای و پایش وضعیت تجهیزات، ثبت سوابق و ایجاد گزارش های متنوع مانند سوابق تعمیراتی تجهیزات و شاخص های کلیدی عملکرد، ایجاد شناسنامه فنی و آرشیو فنی تجهیزات است.
وی تصریح کرد: این نرم افزار دارای 7 بخش است که شامل: مدیریت تجهیزات که در آن تمامی تجهیزات منطقه مطابق استاندارد ISO 14224 جمع آوری و با استفاده از استاندارد NORSOK Z_008 و دستورالعمل های موجود کد گذاری و در نرم افزار ثبت شده است، مدیریت دستور کارها، آرشیو فنی، شناسنامه فنی، ماژول ابزارآلات، ماژول قطعات یدکی و ماژول گزارش ها است.
عربلو ضمن اشاره به پیشرفت قابل توجه این نرم افزار در سطح منطقه و به عنوان منطقه پایلوت در سطح شرکت انتقال گاز به اقدامات انجام شده پرداخت و گفت: جمع آوری اطلاعات و تجهیزات در سطوح مختلف مطابق استانداردها و دستورالعمل های موجود توسط واحدهای منطقه با نظارت واحد برنامه ریزی، تهیه JOB CARD نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه، آموزش، تهیه شناسنامه فنی، تهیه آرشیو اسناد فنی، جمع آوری اطلاعات نیروی انسانی استفاده کننده، جمع آوری اطلاعات ابزار آلات و ثبت کارکرد تجهیزات بحرانی انجام شده است.
مدیر منطقه 6 عملیات انتقال گاز بیان داشت: این نرم افزار در تاسیسات تقویت فشار گاز و مراکز بهره برداری خطوط لوله منطقه به طور کامل راه اندازی شده است و همچنین تجهیزات واحدهای حمل و نقل و ICT جمع آوری و سفارش کارهای CM در حال ارسال است و ایجاد JOB CARD تعمیرات دوره ای در دست اقدام است و نیز در بخش تجهیزات حفاظت الکترونیک در حال جمع آوری اطلاعات است.
عربلو اظهار داشت: ثبت سوابق تعمیراتی در نرم افزار و بررسی سالیانه در کارگروه های PMO باعث بهینه سازی برنامه های نگهداری و تعمیرات و در نتیجه باعث مدیریت هزینه های تعمیراتی می شود که این امر سود و صرفه قابل توجهی برای منطقه به دنبال خواهد داشت.
در پایان عربلو به تاثیر گذاری IPCMMS بر مدیریت دانش پرداخت و عنوان کرد: مدیریت دانش شامل یک سری استراتژی و راهکارها برای شناسایی، ایجاد، نمایندگی، پخش و تطبیق بینش ها و تجارب در سازمان است که در این نرم افزار مراحل انجام کار در سفارش کارهای تعمیراتی ثبت می شود و ثبت تجربیات و استفاده سایر افراد باعث می شود تا قدمی موثر در ایجاد دانش مدیریت برداشته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه